اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد در اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات استان:

نقش مطبوعات در پیشرفت جامعه انکارناپذیر است / راه‌اندازی دهکده مطبوعات در یزد

خبرگزاری فارس: استاندار یزد گفت: مطبوعات و رسانه‌های استان با انعکاس مطلوب اخبار و گزارشات نقشی انکارناپذیر در پیشرفت جامعه دارند.

نقش مطبوعات در پیشرفت جامعه انکارناپذیر است / راه‌اندازی دهکده مطبوعات در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی مطبوعات محلی و نمایندگی خبرگزاری‌های استان یزد اظهار داشت: تعامل رسانه‌های گروهی با مسئولان، زمینه توسعه همه‌جانبه مسائل و مشکلات است به شرط آنکه نقد و نظارت منصفانه و به دور از غرض‌ورزی داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیران رسانه‌ها و مدیران استان در نشست‌هایی که برگزار می‌کنند با هم اندیشی و هم‌فکری باید نسبت به ارائه مشکلات و راهکار برون‌رفت از آن اقدام کنند و با تعامل سازنده خود زمینه رشد و شکوفایی را فراهم آورند.

فلاح‌زاده افزود: نقش اصلی رسانه‌ها در تعامل با مردم و مسئولان است که اگر این نقش به درستی و به دور از حب و بغض ایفا شود، کارگشا خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب پیرامون صاحبان قلم گفت: مطبوعات باید نقش سازندگی خود را در تربیت انسان‌های مفید برای کشور ایفا کنند.

استاندار یزد اطلاع‌رسانی صادقانه و تبادل افکار را بین گروه‌های مختلف جامعه از وظایف رسانه‌ها در جامعه خواند و افزود: رسانه‌ها و مطبوعات ما در عرصه انقلاب زحمات زیادی را برای پیروزی و به ثمر رسیدن درخت انقلاب کشیدند و این انکارناپذیر است.

وی یادآور شد: دستاوردهایی را که حتی پس از انقلاب به دست آوردیم را نیز بخشی از آنها مدیون مطبوعات و روزنامه‌نگاران هستیم.

فلاح‌زاده مطبوعات را چراغ فروزان کشور خواند و تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور و جامعه که حتی دو برنامه حساس را پیش رو داریم لازم است تا رسانه‌ها نقش خود را بهتر از گذشته ایفا کنند.

وی عنوان کرد: برای هر کاری در هر زمینه‌ای نیاز به برنامه‌ریزی و ترسیم نقشه داریم که این مقوله در زمینه رسانه‌های ما کمرنگ است.

استاندار یزد در ادامه خواستار ترسیم سند چشم انداز رسانه‌های استان برای توسعه همه جانبه شد و افزود: بر اساس این سند باید وظایف رسانه‌ها در زمینه جنگ نرم، سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی و توسعه همه جانبه به عنوان خط مشی حرکتی روشن و مشخص باشد.

وی همچنین خواستار مستندسازی آثار خبرنگاران و روزنامه نگاران یزد در قالب کتاب و مجله شد.

استاندار یزد همچنین از ایجاد دهکده مطبوعات در یزد خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم با قوانین حاکم بر موسسه کوثر و حمایت استانداری، دهکده مطبوعات در یزد ایجاد شود.

در این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره مطبوعات محلی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌های استان یزد تجلیل شد.

این مراسم با حضور استاندار یزد و معاون سیاسی و امنیتی وی، مدیرکل ارشاد استان یزد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سرای خبرنگاران کشور برگزار شد.

این مراسم قرار بود با حضور محمدزاده، معاون وزیر ارشاد برگزار شود اما بدون حضور وی برگزار شد.

انتهای پیام/90004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول