اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد

ارسال 114 مقاله به دبیرخانه دومین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: 114 مقاله به دبیرخانه دومین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی که 14 بهمن‌ماه در اصفهان برگزار می‌شود، واصل شده است.

ارسال 114 مقاله به دبیرخانه دومین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی

حبیب‌رضا ارزانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سال گذشته همایش بین‌المللی ادیان توحیدی با هدف هم‌اندیشی رهبران ادیان توحیدی پیرامون دغدغه‌های مشترک برگزار شد.

وی افزود: با توجه به شعار امسال و با عنایت به این مسئله که در تمام ادیان کار یک ارزش دینی محسوب می‌شود، بحث کار و تولید، موضوع دومین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی قرار  گرفت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه 114 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، تاکید کرد: از این تعداد 6 مقاله برای ارائه در همایش ادیان توحیدی برگزیده شده‌اند و تعدادی نیز در ویژه‌نامه این همایش به چاپ می‌رسد.

وی تصریح کرد: اصفهان همیشه در زمینه گفت‌و‌گوی میان ادیان پیشتاز بوده است و از گذشته تاکنون پیروان ادیان گوناگون در اصفهان به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کرده‌اند.

ارزانی افزود: نگاه اسلام فراتر از زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در کنار هم است و بر اساس آموزه‌های دینی ادیان توحیدی باید بر زندگی یکدیگر تأثیرگذار باشند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأکید کرد: ما معتقد هستیم دین کامل و نهایی از ابتدای خلقت دین اسلام بوده است بنابراین اساس کار ما بر دعوت دیگر ادیان به دین اسلام است.

وی اضافه کرد: مطابق تعلیمات دین اسلام اگر این موضوع امکان‌پذیر نبود می‌توان با پیروان دیگر ادیان در زمینه مشترکات دینی تبادل و تعامل داشت و با گفت‌و‌گو درباره دغدغه‌ها و چالش‌ها و استفاده از راهکارهای موجود در راستای تعالی کشور و مردم قدم برداشت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: کشور ما می‌تواند با تشریک مساعی، هم‌پیمانی و تعامل با دیگر ادیان در زمینه مشترکات دینی به الگویی جهانی مبدل شود.

وی ادامه داد: در این همایش بین‌المللی نمایندگان ادیان زرتشتی مسیحی، کلیمی و اسلام شرکت دارند و مهمانان خارجی مراسم نیز توسط نمایندگان ادیان توحیدی انتخاب می‌شوند.

ارزانی با بیان اینکه مجمع جهانی اهل‌بیت، وزارت امور خارجه و سازمان ارتباطات برای همکاری این همایش با دفتر تبلیغات رایزنی فرهنگی دارند، گفت: مجمع جهانی اهل‌بیت نیز مهمانانی از میان اندیشمندان مسلمان دعوت می‌کند و سران ادیان نیز می‌توانند مهمانانی به همراه داشته باشند.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در تاریخ 14 بهمن ماه سال جاری با شرکت نمایندگان ادیان مختلف ایران و جهان در هتل عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63008/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول