اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

ایران در حیاط خلوت نظام سلطه دارای متحدان استراتژیک است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاثیرات فرا منطقه‌ای کشورمان در تحولات جهانی گفت: امروز، این جمهوری اسلامی است که در حیاط خلوت نظام سلطه، دارای متحدان استراتژیک است.

ایران در حیاط خلوت نظام سلطه دارای متحدان استراتژیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دهه‌فجر استانداری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به دستاوردهای علمی کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت های علمی هنوز نتوانسته‌اند موجود زنده به فضا ارسال کنند؛ این در صورتی است که جمهوری اسلامی، با موفقیت، به این دستاورد ارزشمند نائل شد.

وی تصریح کرد:  پیشرفت‌های خیره کننده جمهوری اسلامی ایران، در عرصه‌های نوین علمی از قبیل فناوری صلح آمیز هسته‌ای، پزشکی، هوا و فضا، صنعتی، داروسازی و نانوتکنولوژی، برای دشمن جهانخوار که روزگاری به دیده حقارت به انقلاب اسلامی ایران می‌نگریست؛ بسیار نگران کننده و سهمگین است.

*استقلال‌خواهی، تاکید بر حفظ هویت ملی

نصرتی استقلال‌خواهی، عدم پذیرش سلطه تاریخی جهان غرب و تاکید بر حفظ هویت ملی را از جمله دلایل نارضایتی دشمن از نظام اسلامی دانست و گفت: چنین امری حتی به باور دشمن هم خطور نمی‌کرد که با وجود تمام مضایق و محدودیت‌ها، جمهوری اسلامی بتواند در عین ناباوری به بلندترین قله‌های دانش بشری دست یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: دشمن فکر می‌کرد می‌تواند نظام اسلامی را بعد از استقرار، با تکیه بر عوامل داخلی از طریق تفرقه‌اندازی، تحریم و دیگر توطئه‌ها از پای بیندازد؛ اما نه تنها این اتفاق روی نداد بلکه کشورمان روز به روز با شتاب بیش‌تر، مسیر پیشرفت و تعالی را طی کرد.

وی با اشاره به تاثیرات فرا منطقه‌ای کشورمان در تحولات جهانی خاطرنشان کرد: امروز، این جمهوری اسلامی است که در حیاط خلوت نظام سلطه، دارای متحدان استراتژیک است.

نصرتی ادامه داد: چه کسی فکر می‌کرد که جمعیت محدود حزب الله لبنان با تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی و هم‌چنین با الهام گرفتن از تعالیم عاشورایی، یکی از قدرتمندترین ارتش‌هایی جهان را به خاک ذلت بکشاند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، وحدت در سایه رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اتحاد و وفاق در مقابله با توطئه‌های نفس‌گیر دشمن، عاملی بود که باعث شد ملت ایران با عبور سرافرازانه از بحران‌ها و محدودیت‌ها، به پیشرفت‌های چشمگیر دست یابد.

وی با تاکید بر حفظ وحدت ملی و انسجام اسلامی خاطرنشان کرد: اهمیت وحدت به حدی است که حتی دشمن نیز با وجود اتخاذ مواضع خصمانه و باطل، از آن بهره می‌گیرد؛ بنابراین ملت‌های مسلمان با داشتن روحیه حق جو و با برخورداری از امکانات مادی و معنوی باید از این عامل پیروزی بخش برای مقابله با دشمنان قسم خورده، بهره بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، رهبری امام خمینی(ره) را عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی خواند و افزود: ایشان در تمام دوران زندگی پر خیر و برکت خود، برخلاف سیاستمداران بزرگ دنیا، هیچ‌گاه خود را جدا از مردم ندانستند و در واقع خط زندگی ایشان با زندگی مردم ممزوج بود.

نصرتی با اشاره به ویژگی‌های رفتاری امام خمینی (ره) از جمله: ساده‌گویی، صراحت، شجاعت، اخلاص و مهربانی، گفت: امام خمینی (ره) با کشیدن خط بطلان بر مکاتب مادی و معادلات سیاسی جهان غرب، نظام متعالی مردم سالاری دینی را به عنوان تنها راه نجات و سعادت جامعه بشری، به جهانیان معرفی کرد.

انتهای پیام/60002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول