اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

پیروزی نظام اسلامی در برابر نظام سلطه معجزه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر نظام سلطه نه یک امری طبیعی بلکه بیشتر معجزه الهی است.

پیروزی نظام اسلامی در برابر نظام سلطه معجزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌ الاسلام سید ابوتراب موسوی ظهر امروز در جلسه اخلاق که با حضور مسئولان شهرستان آبیک در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی طاغوتیان شکست سختی خوردند و دنیا به ویژه حامیان رژیم پهلوی در بهت و حیرت فرو غلطیدند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی همه معادلات و محاسبات دشمنان به هم ریخت و همه ترورها، شیطنت‌ها، مقابله‌ها، کودتاها و جنگ‌ها و توطئه‌هایشان با شکست مواجه شد.

امام جمعه شهر آبیک خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی تمام توان و نیروهایشان را به کار گرفتند تا نور الهی را خاموش کنند ولی خدای متعال به آنان تودهنی زد و انقلاب به حرکت خود ادامه داده و می‌دهد.

موسوی بیان داشت: امام راحل که خود و ملت ایران را در برابر خدای متعال هیچ می‌دانست تذکر می‌دادند که در پیروزی‌ها مغرور نشوید و همیشه به یاد خدا باشید.

وی اذعان داشت: دشمن امروز با هجمه وسیع علیه نظام اسلامی بسیج شده است تا انقلاب اسلامی را از ادامه راهش بازدارد ولی با توفیقات الهی ملت ایران در برابر دشمنان ایستاده است و هیچ گاه در برابر تحریم‌ها و تهدیدات خم به ابرو نخواهد آورد.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی امید است انسان‌های دربند و اسارت کفار اعم از مردم آمریکا و اروپا از قید اسارت، ذلت و بدبختی آزاد شوند.

علم اخلاق به کمال انسان کمک می‌کند

موسوی در ادامه سخنانش موضوع علم اخلاق را نفس، روح و جان انسان ذکر کرد و گفت: علم اخلاق به انسان کمک می‌کند که پس از تزکیه و تربیت به کمال برسد و به رشد عالی دست یابد.

وی افزود: منظور از علم اخلاق همان چیزی است که ملک الموت می‌گیرد و به سوی خدای تبارک و تعالی می‌برد.

امام جمعه شهر آبیک گفت: طبق روایات وارده از ائمه اطهار (ع)، فرشته مرگ عزرائیل روزی پنج بار به انسان و خانه‌های انسان سرکشی می‌کند.

موسوی ادامه داد: جانی را که ملک الموت می‌گیرد تا زمانی که تزکیه، تعلیم، تربیت و مصفا نشود نمی‌تواند آن دنیای خود را آباد کند بنابراین علم اخلاق می‌خواهد انسان را تزکیه کرده و آخرت انسان را آباد کند.

وی تصریح کرد: روح و جان انسان امری نامرئی و ملکوتی است که از عالم بالا آمده و باید به جایگاه اصلی‌اش در آخرت بازگردد چه انسان این فطرت پاک را پرورانده باشد و یا خدای نکرده آلوده‌اش کرده باشد.

انتهای پیام/77006/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول