اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

31 هزار نفر در قم خون دادند

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه 31 هزار نفر امسال در استان اهدای خون داشتند گفت: بخش عمده این خون به مصرف رسیده و بخشی با عنوان محصول پلاسمایی برای ارسال به کشور آلمان آماده شده است.

31 هزار نفر در قم خون دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی الهی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت در زمینه انتقال خون اظهار کرد: اداره‌کل انتقال خون استان با تشکیلات 110 نفر و فضاهای فیزیکی مختلف و مستقل به فعالیت‌های استانی، ملی و بین‌المللی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: تأمین فرآورده‌های خونی بیماران استان و پلاسما از دیگر فعالیت‌های انتقال خون است.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم از کلنگ‌زنی مرکز انتقال خون پردیسان تا پایان سال 91 خبر داد و افزود: زمین این مرکز جنب مرکز فوریت‌های پزشکی 115 منطقه پردیسان واقع شده و اکنون به تصویب شورای فضا و ساختمان استان رسیده است.

وی یادآور شد: اکنون احداث این مرکز در فاز مطالعاتی قرار دارد و احداث آن شاهد گواه تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در توسعه و شکوفایی عرصه‌های مختلف حوزه سلامت از جمله انتقال خون است.

الهی با اشاره به تأمین خون و فرآورده‌های خونی گفت: استان قم این توفیق را دارد که در طول سال علاوه بر برطرف کردن نیاز خود در زمینه فرآورده‌های خونی، نیاز استان‌های متقاضی را برطرف کند.

وی با بیان اینکه 31 هزار نفر امسال در استان اهدای خون داشتند گفت: بخش عمده این خون به مصرف رسیده، بخشی با عنوان محصول پلاسمایی برای ارسال به کشور آلمان آماده شده و محصولات دیگر مانند گلبول قرمز متراکم و پلاکت به استان‌های دیگر ارسال شده است.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم خاطرنشان کرد: 6 هزار و 200 بسته گلبول قرمز متراکم را از ابتدای سال تاکنون به استان‌های خوزستان و تهران و 220 بسته پلاکت را به استان‌های همجوار ارسال کردیم. 

قم جزو استان‌های برتر اهدا کننده خون

وی با بیان اینکه قم در شاخص اهدای خون جزو استان‌های برتر است گفت: اکنون استان با دارا بودن 56 درصد اهداکننده مستمر خون دارای شاخصه اهدای خون برتر است به طوری که از ابتدای سال 17 هزار و 300 نفر به صورت مستمر به اهدای خون پرداختند.

الهی از استقرار کامل طرح مراقبت از خون در سطح مراکز درمانی در طول سال 92 خبر داد و افزود: این طرح با همکاری سازمان انتقال خون و دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 80 درصد مراکز درمانی زیر پوشش این طرح ملی قرار گرفتند و بر اساس این طرح کوچکترین عارضه ناشی از اهدای خون به بیمار پیگیری می‌شود تا سلامت کامل خون و فرآورده‌های آن حفظ شود.

انتهای پیام/78003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول