اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل خاورمیانه:

هنوز در ابتدای راه صدور انقلاب هستیم / ایدئولوژی انقلاب به ملت‌ها و دولت‌های منطقه معرفی شود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه هنوز در ابتدای مسیر صدور انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: باید در راه تکمیل الگوی انقلاب اسلامی برای ملت‌های جهان تلاش کرد.

هنوز در ابتدای راه صدور انقلاب هستیم / ایدئولوژی انقلاب به ملت‌ها و دولت‌های منطقه معرفی شود

حسن عبدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی موجب شده تا اسلام به عنوان یک مکتب رهایی‌بخش که استعداد نجات انسان از دست ظلم و ستم استعمارگران را دارد در میان ملت‌های منطقه مطرح شود و در واقع ملت ما توانست مدل خوبی را برای دیگر مسلمانان ارائه دهد که این الگوسازی هنوز کامل نشده است.

وی با طرح این سئوال که آیا پیام انقلاب اسلامی به طور کامل به جهان صادر شده است عنوان کرد: ما هنوز در این زمینه در ابتدای راه هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم پیام انقلاب اسلامی را آن طور که باید به جهان و به کشورهای منطقه برسانیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در دوران جوانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: نباید شور و نشاط خود را در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی از دست بدهیم چرا که اکنون در آغاز راه قرار داریم و هر روز به حضور پرشورتر در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی نیاز داریم.

وی دهه فجر را فرصتی برای قدردانی از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: آمادگی برای ادامه این حرکت بزرگ و گذشتن از سد مشکلات اقتصادی از مسائلی است که باید در دهه فجر در میان مردم تقویت شود.

*انقلاب اسلامی مهم‌ترین رویداد قرن بیستم بود

عبدی‌پور بیان داشت: انقلاب اسلامی مهم‌ترین رویداد قرن بیستم بود که تأثیر آن در منطقه و جهان قابل انکار نیست و تلاش‌های استکبار جهانی برای نابود کردن این انقلاب یا به انحراف کشیدن آن نشان‌دهنده‌ همین تأثیرگذاری است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا تجربه ایستادگی‌های خود را در برابر غرب به انقلاب‌های نوپای منطقه منتقل کنیم تا این انقلاب‌ها به ادامه مسیر امیدوار شده و راه خود را در میان توطئه‌هایی که می‌خواهند این حرکت‌ها را به انحراف بکشند، بیابند.

این کارشناس سیاسی گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایدئولوژی این انقلاب باید به ملت‌ها و دولت‌های منطقه بیش از پیش شناسانده شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی وامدار پیام آسمانی تمام پیامبران است خاطرنشان کرد: مبنای این انقلاب این است که مدیریت جهان در نهایت به دست صالحان خواهد افتاد و این پیام برای ملت‌های زجر کشیده بسیار پراهمیت است.

*انقلاب اسلامی به دنبال گفت‌وگو با ملت‌ها است

عبدی‌پور با بیان اینکه دنیای استکبار نمی‌تواند خود را از ظلم‌هایی که در حق مردم جهان و حتی مردم خود انجام داده مبرا کند، اظهار کرد: فاصله طبقاتی، بی‌بندوباری و از بین رفتن کانون خانواده موجب شده که انسان معاصر با تمام امکاناتی که امروز در اختیار دارد، آرامش و هویت واقعی خود را از دست داده است و انقلاب اسلامی می‌خواهد این کرامت انسانی را به ملت‌ها برگرداند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ضمن پیگیری آرمان‌های خود تمام ملت‌ها را دعوت به گفت‌وگو بر اساس ادیان و کتاب‌های آسمانی می‌کند که اگر توحید وجه اشتراک تمام انسان‌ها قرار بگیرد و بندگی خدا در تمام امور اصل شمرده شود، همه اختلافات حل خواهد شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دنبال تحقق حکومت عدل جهانی است ابراز داشت: ما به دنبال از بین بردن ریشه ظلم و ستم در جهان هستیم و بیداری ملت‌ها در نتیجه این ظلم‌ستیزی ملت ایران است.

انتهای پیام/78006/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول