اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجشنبه نوزدهم بهمن ماه

ناظران AFC از امکانات فوتسال قم بازدید می‌کنند

خبرگزاری فارس: بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته آینده از امکانات، تجهیزات و آخرین وضعیت فوتسال استان قم و تیم صبا بازدید خواهند کرد.

ناظران AFC از امکانات فوتسال قم بازدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تحول و پیشرفت در فوتسال آسیا و الگوگیری از ایران به عنوان قدرت اول فوتسال آسیا موجب شده است تا در سال‌های اخیر نگاه‌ها به سوی فوتسال ایران جذب شود و ایران همواره در آسیا حرف اول را بزند.

درخشش تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب 10 عنوان قهرمانی در 12 دوره گذشته این رقابت‌ها، قهرمانی تیم‌های فولاد ماهان سپاهان و گیتی پسند اصفهان و نایب قهرمانی تیم شهید منصوری قرچک در جام باشگاه‌های آسیا و حضور موفق در جام جهانی 2008 ایران را به قدرت اول فوتسال آسیا و یکی از تیم‌های برتر این رشته در جهان تبدیل کرده است.

از سوی دیگر ایران در حال حاضر منسجم‌ترین لیگ فوتسال آسیا را دارد و با وجود اینکه کشورهایی نظیر ژاپن و تایلند نیز در چند سال اخیر در این مسیر قدم گذاشته‌اند اما با سپری شدن 14 دوره از لیگ فوتسال، ایران از این نظر نیز در آسیا در ردیف نخست قرار دارد.

همه این عوامل دست به دست هم داده است تا در کشورمان نیز عده زیادی از نوجوانان و جوانان علاقمند به ورزش با توجه به کم هزینه بودن این رشته ورزشی رو به فوتسال آورده و ایران از نظر پشتوانه هیچ گاه در فوتسال نگرانی خاصی نداشته باشد.

می‌توان قم را به عنوان یکی از قطب‌های فوتسال ایران برشمرد، استانی که هم‌اکنون در تیم‌های ملی تمام رده‌های سنی نماینده دارد و در تمام رده‌های سنی در سطح استان مسابقات باشگاهی برگزار می‌کند.

بدون تردید می‌توان ادعا کرد که قم از نظر انسجام در برگزاری مسابقات لیگ فوتسال در تمام رده‌های سنی در حال حاضر تنها استان کشور است که از این طریق موجب شکوفایی فوتسال شده و نتیجه آن حضور تیم کاملا بومی و پرقدرت صبای قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور است تیمی که هم‌اکنون در صدر قرار دارد و مدعی اول کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رود.

با توجه به شرایط فعلی قم و کشور در رشته ورزشی فوتسال مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در نیمه بهمن ماه به کشورمان سفر کرده و از نزدیک امکانات، تجهیزات و آخرین شرایط قطب اول فوتسال قاره کهن را با دقت زیر نظر می‌گیرند.

به همین منظور آسیایی‌ها روز پانزدهم بهمن ماه وارد کشورمان می‌شوند و تا بیستم بهمن در ایران حضور دارند. سفر بازرسان AFC به شهر مقدس قم روز نوزدهم بهمن ماه صورت می‌گیرد و در این سفر از آخرین وضعیت فوتسال قم و تیم صبا که هم‌اکنون صدرنشین لیگ برتر است بازدید خواهد شد.

انتهای پیام/78002/خ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول