اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 135

خط تولید انبوه پودر و خمیر آلومینیوم رونمایی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خط تولید انبوه پودر و خمیر آلومینیوم رونمایی شد.

خط تولید انبوه پودر و خمیر آلومینیوم رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش همزمان با دومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر که با عنوان «انقلاب اسلامی، طلیعه ظهور و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)» نامگذاری شده است، در مراسم رونمایی از این طرح اختراعی ملی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس ستاد دهه فجر شهرستان ورامین برگزار شد محمد مهدی نثاری‌فردمطلق مدیرعامل شرکت کارخانجات بنای سبک قدس رضوی مجری این طرح گزارشی از روند اجرای طرح ارائه کرد.

وی خواستار معرفی مناسب محصولات این کارخانه در کشور شد و افزود: محصولات این کارخانه هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای خارجی عرضه می‌شود.

نثاری‌مطلق ادامه داد: سالانه بیش از 500 تن خمیر و پودر آلومینیوم از خارج وارد می‌شد تا نیاز واحدهای تولیدی داخل را تأمین کند.

وی تصریح کرد: مرحله نخست طرح تولید خمیر آلومینیوم هم‌اکنون با گنجایش تولید روزانه 30 کیلو خمیر در حال اجرا است و قرار است به‌زودی مراحل دیگر آن تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت کارخانجات بنای سبک قدس رضوی عنوان کرد: با تکمیل شدن این فرآیند و تأمین نیاز‌های داخل، کشور در این زمینه به خودکفایی می‌رسد.

وی گفت: بتن سبک یکی از محصولات مدرن صنعت ساختمان سازی است که در برابر گرما، سرما، صدا و آتش مقاوم است و به عنوان عایق مطرح است.

این مسئول اظهار داشت: همچنین در یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی ورامین نیز ماده فوق روان‌کننده بتن تولید می‌شود که تنها دو کشور در جهان صاحب این فناوری هستند.

وی در پایان گفت: از سه ماه گذشته، بتن‌های سبک کاملاً ایرانی به کشورهای همسایه صادر می‌شود و هم‌اکنون خانه‌های بیشتر شهرهای عراق با این محصول ساخته می‌شود.

گفتنی است، پیش از این، پودر و خمیر آلومینیوم از کشورهای اروپایی مانند آلمان و چین وارد می‌شد و صنعت بتون سبک کشور از پیش از انقلاب تاکنون به شدت به این ماده وابسته بود.

همچنین تحریم‌ها و نیز کاربردهای شبه نظامی از یک‌سال گذشته تاکنون مانع از ورود این نوع ماده اولیه صنعت ساختمان سازی به داخل کشور شده بود.

خمیر آلومینیوم نه تنها در این صنعت، بلکه در صنایع نظامی سوخت جامد موشک کاربرد دارد.

انتهای‌پیام/2462/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول