اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

پایبندی به آرمان‌های امام مشکلات را حل می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: پایبندی به آرمان‌های امام خمینی(ره) می‌تواند موجب برطرف شدن نیازهای جامعه شود اما برخی جریان‌های سیاسی کشور نیز از این امر غافل بوده و مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

پایبندی به آرمان‌های امام مشکلات را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری امروز در همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برای رسیدن به اسلام ناب اظهار کرد: تلاش برای رسیدن به این فرهنگ یکی از اولویت‌های امروز محسوب می‌شود.

وی افزود: مدنیت مبتنی بر ولایت شیطان و مدنیت حول محور اسلام دو نوع مدنیت هستند که در جامعه جهانی امروز دیده می‌شوند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه مبنای شکل‌گیری حکومت‌ها بر روی اخلاق فردی و اجتماعی مردم تأثیر می‌گذارد گفت: گسترش معنویت و توحید در جامعه یکی از اقدامات مهم انبیای الهی به شمار می‌رود که در راه ایجاد حکومتی صالح صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: فداکاری‌های پیامبران در سخت‌ترین شرایط نیز ادامه داشت اما آنها دست از هدف مقدس خود بر نداشته و برای ترویج دین حقیقی تلاش می‌کردند.

میرباقری با بیان اینکه تبدیل جامعه ظلمانی به جامعه نورانی کاری بس سخت و دشوار است گفت: به همین دلیل انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) با اقدامات خود این مسیر را برای انسان‌های پس از خود هموار کردند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی رسیدن به حیات طیبه را تنها از طریق جهاد فی سبیل‌الله میسر دانست و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی همواره با غرب در تضاد بوده و هر یک قصد دارند مدنیت مورد نظر خود را ترویج کنند؛ در این میان تفکر اسلامی افکار سازنده انسانی را تبلیغ می‌کند و نسبت به مدنیت غربی برتری‌های زیادی دارد.

وی ادامه داد: جایگزین شدن فرهنگ اسلامی به جای مدنیت غربی تنها از طریق گسترش روحیه جهاد و شهادت امکان‌پذیر است.

میرباقری با بیان اینکه امروز برخی افراد به بهانه برطرف کردن نیازهای مردم آرمان‌های امام راحل را نادیده می‌گیرند خاطرنشان کرد: این در حالی است که پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های مد نظر امام‌ خمینی(ره) می‌تواند موجب برطرف شدن نیازهای جامعه شود اما برخی جریان‌های سیاسی کشور از این امر غافل بوده و مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: فردی باید سکان‌دار قوه مجریه شود که راه امام را به درستی شناخته و برای تداوم آن تلاش کند و ملت را از اهداف انقلاب اسلامی دور نکند.

انتهای پیام/78004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول