اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان محیط زیست هشدار داد

حیات آبزیان خزر روی خط انقراض

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه آلودگی در خزر، جان آبزیان را گرفته است یادآور شد: بخش زیادی از آبزیان خزر در حال نابودی است و این آلودگی هم صنعتی است.

حیات آبزیان خزر روی خط انقراض

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری علی‌محمد شاعری ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان واحدهای صنعتی مازندران در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست مازندران اظهار داشت: زمانی که کوچک‌ترین جسارت به ساحت همایونی جرم محسوب می‌شد، مردم ما با تظاهرات و تکرار فرمایشات حضرت امام (ره)، نظامی را به زیر کشیدند که پایگاه سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

وی با بیان اینکه در آن شرایط، دانشجویان و مردم پشت ‌سر روحانیت از همین خیابان‌های ساری شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر می‌دادند، افزود: این روش مبارزه را ادامه دادند تا رژیم ستمشاهی را به زیر کشیدند.

شاعری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی چیزی نبود که از خارج وارد شود، تصریح کرد: دشمن بعد از همه تهدیدهایی که علیه ما روا داشت، پس از اینکه در جنگ نظامی و جنگ نرم موفق نشد، به تعبیر خود راه تحریم‌های فلج‌کننده را در پیش گرفت تا با فشار از بیرون و شکستن مردم از درون، نارضایتی مردم را رقم بزند.

وی ادامه داد: در کشوری که برای سعادت و رفاه مردم تلاش می‌کنیم، هیچ حقوق شهروندی بالاتر از داشتن هوا، تغذیه، آب سالم و خاک حاصل‌خیز وجود ندارد.

قائم مقام سازمان محیط زیست کشور افزود: ممکن است مردم بدون جاده و مسکن زندگی سختی داشته باشند اما بدون داشتن آب و هوای سالم و محیط و طبیعت سرسبز، امکان زندگی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم ولو به نابودی جنگل، جاده می‌سازیم، متذکر شد: احداث جاده نباید منجر به از بین بردن زیرساخت‌های حیاتی مردم شود.

شاعری با اشاره به اینکه وقتی سواحل را می‌بینم خجالت می‌کشم، گفت: این نعمت خدا، برای درآمد مردم است اما گاهی چشم‌ها را آزار می‌دهد و موجب آلودگی جنگل، دریا و سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد دنیا به توسعه تغییر یافته است، اظهار داشت: دنیا توسعه را به هر قیمتی انجام نمی‌دهد بلکه توسعه باید متوازن با استانداردهای محیط زیست باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه حدود 150 میلیون متر مکعب حجم فاضلاب شهری، 50 میلیون متر مکعب حجم فاضلاب صنعتی و 3 هزار تن حجم پسماند خانگی است، گفت: در مازندران یک رود سالم نمی‌بینیم که گل‌آلود نباشد.

وی با بیان اینکه معلوم نیست در بالادست چه بلایی بر سر جنگل و رودخانه آمده تصریح کرد: خانه نباید از پای بست ویران باشد.

شاعری با اشاره به اینکه چرا باید از جنگل‌های شمال سالانه یک میلیون مترمکعب بهره‌برداری داشته باشیم، افزود:باید به نقطه‌ای برسیم که بهره‌برداری از جنگل‌های شمال متوقف شود.

شاعری با اشاره به اینکه آلودگی در خزر، جان آبزیان را گرفته است، یادآور شد: بخش زیادی از آبزیان خزر در حال نابودی است و این آلودگی هم صنعتی است.

انتهای پیام/86007/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول