اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مؤمن:

گسترش ولایت فقیه در اداره امور جامعه دستاورد امام و انقلاب است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: گسترش ولایت فقیه در اداره امور اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری بزرگ مرد تاریخ، خمینی کبیر بود.

گسترش ولایت فقیه در اداره امور جامعه دستاورد امام و انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد مؤمن امروز در همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد با اشاره به سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی اظهار کرد: گسترش ولایت فقیه در اداره امور اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری بزرگ مرد تاریخ، خمینی کبیر بود.

وی افزود: حکومت اسلامی و ولایت امر که اساس آن در اسلام از زمان پیامبر اکرم(ص) بنا نهاده شد یک نظام مبتنی بر فرامین الهی بوده و مسئله ولایت از همان زمان مطرح است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند پس از پیامبر اسلام(ص) امت را بدون ولی نگذاشته است گفت: امر خدا این بود که حضرت محمد(ص) حضرت علی(ع) را به عنوان ولی امر بعد از خود به مسلمانان معرفی کند.

وی ادامه داد: عمل به فرامین الهی و واجبات دینی به نفع انسان بوده و از نعمت‌ها و الطاف خداوند نسبت به بندگان محسوب می‌شود.

آیت‌الله مؤمن لازمه ولایت امر را اعمال آن از سوی ائمه(ع) بر همه امت دانست و بیان داشت: مقام ولایت منصبی است که خداوند آن را به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عطا کرده و آن‌ها باید این ولایت را به درستی اجرا کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جلوگیری از مفاسد به عنوان یکی از عنایات خداوند نسبت به بندگان اظهار کرد: جهاد دفاعی که سرپرست جامعه یعنی ولی امر حق کوتاهی در این زمینه را ندارد از الطاف الهی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بررسی مجموعه روایات نشان می‌دهد خداوند در دوران غیبت نیز مسلمانان را بدون ولی رها نکرده و ضرورت تشکیل حکومت اسلامی از همین مسئله درک می‌شود.

آیت‌الله مؤمن بیان داشت: اگر بدخواهان و دشمنان واقعی اسلام کارشکنی نمی‌کردند و ولایت امر در میان مسلمانان جاری می‌شد در طول تاریخ شاهد این همه جنایات و مشکلات نبودیم و بسیاری از کافران نیز مسلمان می‌شدند و حتی امروز اختلافی به نام تشیع و تسنن نیز وجود نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش علمای شیعه در طول تاریخ برای زنده نگه داشتن اسلام ناب گفت: زندان و شهادت از جمله مشکلاتی بود که آن‌ها به جان خریدند تا حقیقت اسلام محفوظ بماند.

وی اضافه کرد: علما وظیفه دارند در زمان غیبت برای احقاق حقوق مظلومان به پا خاسته و از کنار ظلم و ستم بی‌تفاوت نگذرند؛ حدود این تلاش برچیدن ظلم و ستم از روی کره زمین است.

آیت‌الله مؤمن با تاکید بر توجه روحانیون و طلاب به امور معنوی و تحصیل علوم دینی افزود: خودسازی و تسلیم شدن در برابر حقیقت هدف ورود به حوزه‌های علمیه است و در ادامه نیز طلاب باید این موارد را در جامعه گسترش دهند.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول