اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:

مسلمانان مراقب تفرقه‎های دشمنان باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: دشمنان از وحدت امت اسلامی و گسترش موج اسلام‎خواهی در جهان نگران بوده و به بهانه‎های مختلف بین آنها تفرقه‎افکنی می‎کنند، لذا باید مراقب دسیسه‎های دشمنان باشند.

مسلمانان مراقب تفرقه‎های دشمنان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آخوند عبدالباسط نوری‎زاد شامگاه چهارشنبه در برادران اهل شیعه و سنی شهرستان گنبدکاووس به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: امت اسلامی باید قدر وحدت را دانسته و از فرصت‎ها برای تقویت برادری و انسجام بین خود استفاده کنند.

وی افزود: لازمه حفظ وحدت بین مسلمانان تبعیت از پیامبر گرامی اسلام (ص) و لازمه این تبعیت عمل به فرمایشات ایشان است.

اهانت به مقدسات دینی در راستای تفرقه‎افکنی است

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به اهانت‎های دشمنان اسلام به مقدسات دینی مسلمانان اذعان داشت: این اهانت‎ها در راستای تفرقه‎افکنی بین مسلمانان است زیرا آنها از اتحاد مسلمین ناخرسند و در برابر آن احساس ناتوانی می‎کنند به همین دلیل به تخریب و اهانت روی می‎آورند. 

نوری‎زاد تاکید کرد: مسلمانان باید از جان و دل قدر پیامبر گرامی اسلام (ص) را بدانند و با تمام وجود در برابر هجمه‎ها و تخریب‎ها ایستادگی و از مقدسات خود دفاع کنند.

وی بیداری اسلامی در خاورمیانه را نشات برگرفته از آگاهی امت اسلامی دانست و گفت: آنچه که اکنون در منطقه به گوش می‎رسد ندای اسلام و پیامبر گرامی و بیانگر از حاشیه به متن آمدن دستورات دینی در زندگی روزمره مردم است.

نوری‎زاد تاکید کرد: تمامی مسلمانان اذعان به پیروزی در سایه تبعیت از اسلام و فرمایشات پیامبر گرامی (ص) و پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی دارند. 

به گفته وی، پیامبر اسلام (ص) هنگام هجرت بین انصار و مهاجر اخوت برقرار و آن را لازمه تشکیل حکومت اسلامی دانستند.

پیامبر (ص) به جامعه اسلامی درس ایثار و محبت داد

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اضافه کرد: پیامبر (ص) به جامعه اسلامی درس محبت و ایثار داد و سنت‎های حسنه‎ای همچون ازدواج و تربیت اسلامی را در جامعه ترویج داد. 

نوری‎زاد تصریح کرد: در منابع شیعه و سنی ذکر شده که آن بزرگوار در زمینه تربیت اسلامی محبت به پیامبر (ص)، اهل بیت او و علمای اسلام را سفارش کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه اسلامی با تاسی از سیره پیامبر عظیم‎الشان اسلام (ص) و اهل بیت او (ع) بتواند در مسیر سعادت و خوشبختی قرار گرفته و با هوشیاری مکر و حیله مستکبران را خنثی کند. 

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول