اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

قاتل خاموش جان 13 نفر را در خراسان شمالی گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: امسال 13 نفر بر اثر گازگرفتگی در این استان جان خود را از دست دادند.

قاتل خاموش جان 13 نفر را در خراسان شمالی گرفت

حسین تقی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه با آغاز فصل زمستان و استفاده از وسایل گرمایشی بدون رعایت نکات ایمنی، سبب افزایش شمار جان باختگان بر اثر گاز گرفتگی شده است، اظهار کرد: صرفاً طی ماه گذشته پنج نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن و همچنین غیر استاندارد بودن لوله بخاری جان باختند.

وی افزود: این افراد به خاطر احتراق ناقص وسایل گرمایشی و عدم رعایت نکات ایمنی دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده و فوت شدند.

تقی‌نژاد تصریح کرد: همچنین امسال سه مورد مصدوم به خاطر گازگرفتگی در استان گزارش شده که افراد به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، افزود: سال گذشته 15 نفر در این مدت با استفاده از گاز مونوکسید کربن به کام مرگ کشانده شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی به مردم توصیه کرد قبل از استفاده از وسایل گرمایشی مثل بخاری و غیره حتماً مسیر عبور دودکش را کنترل و از دودکش نوع H با ارتفاع مناسب 80 تا 100 سانتیمتری از سطح بام استفاده شود.

وی با تاکید بر عدم استفاده از بخاری در فضاهای کوچک مثل حمام که حجم اکسیژن در آن‌ها محدود است توصیه کرد از لوله‌های خرطومی به علت خطرناک بودن، آسیب پذیری و امکان نشت گاز مونوکسید کربن برای دودکش استفاده نشود.

تقی‌نژاد ضمن تشریح بالینی گازگرفتگی با منواکسید کربن گفت: اگر فرد دچار سردرد و گیجی غیرقابل توجیه شود باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه و برای بررسی‌های لازم توسط کارشناسان فنی وسایل گرمایشی با مسئولان آتش نشانی تماس حاصل کنند.

وی توجه به آموزش‌های عمومی از جمله استفاده از سایت‌های آموزشی، برنامه‌های آموزشی صدا و سیما و مطبوعات و همچنین استفاده از آموزش‌های کارشناسان آتش نشانی برای آحاد مردم برای جلوگیری از گازگرفتگی و مسمومیت با منواکسید کربن را بسیار ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/63001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول