اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی:

بی‎توجهی به آموزش نیروی انسانی یک ضعف جدی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بی‎توجهی به آموزش نیروی انسانی یک ضعف جدی محسوب می‎شود که کمتر بدان پرداخته شده است.

بی‎توجهی به آموزش نیروی انسانی یک ضعف جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان همایون روحیان بعد از ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی دوره تربیت مدرس «مهارت‎های عمومی» در دانشگاه پردیس علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با تبریک ایام ربیع اظهار داشت: نیروی انسانی یکی از رویکردهای مهم در حوزه‎های مختلف تلقی می‎شود که متأسفانه در بخش آموزش مورد غفلت واقع شده است.

وی برگزاری دوره‎های تربیت مدرس را ضرورتی و مهم خواند و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای این همایش، برگزاری آن در فضای کاملاً آموزشی است و ارائه مباحث نیز به همایش و نمایش اکتفا نشده است.

* به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه توجهی نمی‎شود

رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که از سوی مقام معظم رهبری در ابتدای سال عنوان شد، اشاره و خاطرنشان کرد: شعار سال به عنوان یک محور توسعه پایدار مطرح بوده است، اما به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه توجهی نمی‎شود.

* نخستین دوره تربیت مدرس در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران آغاز شد

روحیان، آشنایی با کار و توجه به نحوه سبک آموزش را از دیگر اهداف دوره‎های تربیت مدرس برشمرد و یادآور شد: در 23 تا 25 آذر سال 1390 نخستین دوره تربیت مدرس در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران با کمیت 700 نفر آغاز شد.

وی از برگزاری سه دوره تربیت مدرس در کرج خبر داد و افزود: استان‎های فارس، اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین و گلستان به ترتیب میزبان برگزاری این دوره‎ها بوده‎اند.

* مراجع در نظام مهارتی کمرنگ و نادر هستند

رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه هدف از برگزاری دوره‎های تربیت مدرس تنها گذراندن 200 ساعت آموزشی نیست، خاطرنشان کرد: این دوره‎ها برنامه‎هایی مدون را دنبال می‎کند که باید به آن‎ها برسیم.

روحیان با اشاره به اینکه افرادی به عنوان مرجع در نظام مهارتی وجود ندارد، اظهار داشت: مراجع در نظام مهارتی کمرنگ و نادر هستند.

وی هدف از برگزاری دوره‎های مهارتی مدرسان را اشاعه فرهنگ آموزش بیان کرد و ابراز داشت: ایجاد نگرش و انگیزه فکر که در کجا قرار داریم و قرار است به کجا برسیم از عواملی است که نظام مهارتی آن را دنبال می‎کند. 

دوره تربیت مدرس مهارت‎های عمومی مدرسین مراکز آموزشی علمی کاربردی استان گلستان از امروز 11 بهمن به مدت سه روز در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2307/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول