اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر منطقه آیسیسکو در ایران عنوان کرد

تولید دانش رمز قدرت در عصر جدید

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر منطقه آیسیسکو در ایران کشور گفت: در عصر جدید هر کشوری که در تولید دانش سهم بیشتری داشته باشد قدرتمند است.

تولید دانش رمز قدرت در عصر جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس صدری ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی دوره تربیت مدرس "مهارت‌های عمومی" در دانشگاه پردیس علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با تبریک ایام‎الله دهه فجر اظهار داشت: چرخه تولید و صنعت توسط دانشگاه علمی کاربردی به حرکت در می‎آید. 

اقتصاد پایدار مبتنی بر نیروی انسانی توانمند است

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی و کاربردی به دنبال اقتصاد پایدار است تصریح کرد: تحولدر  هر جامعه‎ای در گرو سرمایه انسانی بوده و اقتصاد پایدار نیز مبتنی بر نیروی انسانی توانمند است.

رئیس دفتر منطقه آیسیسکو در ایران متذکر شد: هر چقدر در کشور نفت، گاز، منابع طبیعی و ... داشته باشیم اما نیروی انسانی توانمند نداشته باشیم به اقتصاد پایدار نخواهیم رسید.

صدری بیان داشت: اگر امروز دنیا متحول شده به خاطر این است که به دنبال سرمایه انسانی در حوزه تولید بوده است لذا شعار آموزش علمی و کاربردی نیز مبتنی بر تولید سرمایه انسانی برای مملکت است که این مهم یکباره تولید نمی‎شود. 

توسعه نیروی انسانی از طریق بهره‎گیری از قابلیت‎ها امکان‎پذیر است

وی با تاکید بر اینکه توسعه نیروی انسانی از طریق بهره‎گیری از قابلیت‎ها امکان‎پذیر است افزود: با استفاده از ظرفیت نیروی تفکر و تعقل می‎توان به قله‎های بزرگ دست یافت.

رئیس دفتر منطقه آیسیسکو در ایران به برخی از ویژگی‎های نظام علمی کاربردی در سال‎های گذشته پرداخت و عنوان کرد: تا سال 1880 توانایی و قابلیت‎های هر کشوری به منابع آن کشور استوار بود اما از سال 1880 تا 1985 که دوره صنعتی شدن به وجود آمد و حدود 100 سال طول کشید نگاه حاکم بر این امر تغییر کرد.

صدری یادآور شد: بسیاری از کشورها که در دنیا پیشرفته هستند به این دلیل است که ماهیت خود را به عنوان صنعتی شدن حفظ کرده‎اند اما برخی از کشورها این دوره 100 ساله را رها کردند و قابلیت‎های صنعتی در حوزه نرم‎افزار و سخت‎افزار را ادغام نکردند. 

هر کشوری که در تولید دانش سهم بیشتری داشته باشد قدرتمند است

رئیس دفتر منطقه آیسیسکو در ایران با بیان اینکه در چند سال اخیر، کشور ما در زمینه صنعت و آی‎تی به رشد خوبی رسیده است متذکر شد: هر کشوری که در تولید دانش سهم بیشتری داشته باشد قدرتمند است بنابراین قوه تعقل توانایی‎های زیادی دارد که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

صدری در خصوص قابلیت نظام مهارتی اظهار داشت: در گذشته نظام مهارتی دارای قابلیت دستی بود اما امروزه علاوه بر قابلیت دستی دارای قابلیت فکری است.

وی اظهار داشت: یکی از چالش‎های جدی که امروز با آن مواجه هستیم این است که برخی افراد فکر می‎کنند کسانی که در رشته‎های فنی و حرفه‎ای یا کاردانش وارد می‎شوند قابلیت‎های ذهنی بالایی ندارند که این توجیه کاملا اشتباه است و باید از اذهان پاک شود.

انتهای پیام/2307/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول