اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

قوی‌تر از دیروز باید مقابل دشمن بایستیم/ از شنیدن خبر اکتشافات علمی در ایران لذت می‌برم

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: امروز باید قوی‌تر در برابر دشمنان بایستیم چون دشمنان حاضر مسلح‌تر شده‌اند.

قوی‌تر از دیروز باید مقابل دشمن بایستیم/ از شنیدن خبر اکتشافات علمی در ایران لذت می‌برم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار مدیران ذوب آهن اصفهان با تبریک هفده ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) به بیان برخی از ویژگی‌های آن حضرت پرداخته و خواستار بهره‌گیری هر چه بیشتر از سیره و روش این بزرگواران شد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، به تبیین ویژگی‌های یاران پیامبر(ص) پرداخت و تصریح کرد: اصحاب و یاران پیامبر(ص) و همچنین پیروان آنها در مقابل دشمن شدید و قوی، در مقابل دوست مهربان و با عطوفت هستند، ما نیز باید از این دو اصل اساسی سرمشق و الگو بگیریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر تأمل و تدبر همگان در شیوه زندگی فردی و اجتماعی حضرت رسول(ص) تصریح کرد: البته جشن‌های مدیحه‌سرایی بسیار خوب است، اما مهم‌تر آشنایی بیشتر با اوصاف پیامبر(ص) و یاران ایشان است.

وی بیان داشت: ما باید در برابر دشمنان قوی و محکم بایستیم، همچنان که از ابتدای انقلاب در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرده‌ایم و امروز نیز باید همین راه را ادامه دهیم؛ البته امروز باید قوی‌تر در برابر آنها بایستیم چون دشمنان حاضر مسلح‌تر شده‌اند.

وی با اشاره به وجود برخی اقشار ضعیف در جامعه خواستار همیاری و کمک‌رسانی مردم و مسئولان به این افراد شد.

این مرجع تقلید خودکفایی در عرصه‌های مختلف را یک اصل مهم ارزیابی و تاکید کرد: در دنیای امروز آنهایی که از تکنولوژی عقب مانده‌اند، مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراوانی گریبان‌گیرشان شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از نظر صنعتی به خودکفایی کامل برسیم، یادآور شد: دستیابی به خودکفایی در عرصه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و دیگر عرصه‌ها سبب استقلال کامل کشور می‌شود و ما را از بیگانگان بی‌نیاز می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: البته اگر تعاملی هم با سایر کشورها داریم باید توجه داشته باشیم که این تعامل دو سویه صورت گیرد، نباید به گونه‌ای باشد که ما تماما به آنها وابستگی پیدا کنیم و آنها در همه مسائل بر ما تسلط پیدا کنند.

وی بیان داشت: اگر تاریخ گذشته را مرور کنیم به خوبی در می‌یابیم کشورهای اسلامی در پیشرفت خوبی بوده و اروپا در عقب افتادگی قرار داشته است.

استاد حوزه علمیه قم با تجلیل از پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: بنده هر وقت که خبری از اکتشافات جدید علمی دانشمندان را در رسانه‌ها می‌بینم یا می‌شنوم بسیار خوشحال می‌شوم و لذت می‌برم.

آیت‌الله مکارم شیرازی پیشرفت و پیشبرد صنایع را با توجه به اینکه موجب پیشرفت اسلام، مسلمانان و سربلندی کشور و تحکیم انقلاب می‌شود‌ نوعی عبادت خواند و گفت:‌ البته غرب هم پیشرفت و توسعه داشته و دارد، اما با برخی عقب افتادگی روبه‌رو است که مانع پیشرفت کامل آنها می‌شود و آن سرمایه عظیم و هنگفت همان سرمایه ایمان مذهبی ما است که همین مسئله سبب پیشرفت ما شد و جوانان و مردم ما در طول دوران انقلاب و جنگ با تکیه بر این عنصر به پیروزی‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

وی با بیان اینکه ملت ما با تکیه بر این روحیه موانع مختلفی را پشت سر گذاشته و موفقیت‌هایی بی‌شماری به دست آورده‌اند، ابراز داشت: حضرت امام خمینی(ره) از این سرمایه عظیم به خوبی بهره گرفتند و توانستند دشمنان را با شکست مواجه کنند.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول