اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سایر استان‌های کشور صورت گرفت

سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی تالاب‌های فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه سرشماری پرندگان آبزی هر ساله در فصل زمستان در بسیاری از کشورهای جهان انجام می‌شود، گفت: امسال نیز پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبرزی تالاب‌های فارس سرشماری شدند.

سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی تالاب‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست فارس، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی با بیان اینکه پایش پرندگان در کشور ایران سابقه‌ای در حدود نیم قرن دارد، اظهار داشت: طی سرشماری سال جاری بالغ بر 40 هزار قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی در مناطق تالابی این استان، زمستان‌گذرانی داشته‌اند که جمعیت آنها در مقایسه با آمار دو سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین جمعیت پرندگان مهاجر مربوط به تالاب مهارلو در مجاورت شهر شیراز و بیشترین گونه‌های شناسایی شده مربوط به دریاچه سد درودزن است.

ابراهیمی‌کارنامی گفت: با توجه به اینکه بارندگی در فصل پاییز در فارس نرمال بوده، وضعیت تالاب‌های طبیعی این استان از جمله مهارلو، ارژن و طشک بهبود یافته که این امر موجب تجمع جمعیت بزرگی از پرندگان در این تالاب‌ها شده و این در حالی است که در مقایسه با سال گذشته جمعیت کمتری از پرندگان در سدها زمستان‌گذرانی داشته‌اند.

این مسئول متذکر شد: با این حال تنوع گونه‌های مهاجر نسبت به سال‌های گذشته در این استان کاهش یافته و در عین حال بارندگی‌های اخیر، تالاب‌های پریشان و بختگان که از تالاب‌های ارزشمند فارس به شمار می‌رفته، کماکان خشک هستند چرا که بهره‌برداری‌های بی‌رویه، اجازه احیای این تالاب‌ها را نمی‌دهد.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول