اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور یکپارچه اهالی شیعه و سنی

آیین‌های میلاد خاتم الانبیاء در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با فرارسیدن ولادت باسعادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع)، جشن‌های باشکوهی در سطح خراسان شمالی برگزار شد.

آیین‌های میلاد خاتم الانبیاء در خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، همزمان با هفدهم ربیع‌الاول میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) این آیین‌ها در تمامی مساجد، تکایا و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان با حضور قشرهای مختلف مردم مؤمن این استان برگزار شدکه حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم چشمگیر و گسترده بود.

به همین مناسبت فرخنده، اماکن مذهبی به ویژه اماکن متبرکه و امامزادگان خراسان شمالی در این روزها غرق در نور و سرور شده و پیروان نبی مکرم اسلام با حضور در این مکان‌های مقدس، این دو میلاد مسعود و خجسته را گرامی داشتند.

گروهی از شهروندان بجنوردی که بیشترشان را جوانان تشکیل می‌دهند، به همین مناسبت اقدام به توزیع شیرینی، شربت و شکلات در ایستگاه‌های صلواتی میان مردم کردند.

مردم متدین شهرستان‌های خراسان شمالی از آغاز هفته وحدت به استقبال میلاد خجسته آخرین فرستاده خدا و امام جعفر صادق(ع)رفته و با برپایی آیین‌های جشن و سرور و توزیع شیرینی، زادروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام و فرزند عزیز آن حضرت را گرامی داشتند.

آذین‌بندی مساجد و معابر، برپایی مراسم جشن و سرور، اجرای آیین‌های سنتی از جمله مولودی خوانی، دید و بازدید و صله رحم و جشن میلاد پیامبر نور و رحمت از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در خراسان شمالی است.

بسیاری از دختران و پسران جوان خراسان شمالی هم به مناسبت میلاد پیامبر نور و مهربانی آیین شب گذشته و امروز با برپایی مراسم‌ها  آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

به گزارش فارس، این آیین‌ها در سطح شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم، مانه سملقان، فاروج، گرمه و منطقه راز و جرگلان با حضور پرشور مردم برگزار شد.

انتهای پیام/63002/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول