اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گشایش ششمین نمایشگاه فرش دستباف استان یزد

خبرگزاری فارس: ششمین نمایشگاه فرش دستباف یزد عصر امروز با حضور 40 شرکت و واحد تولیدی از 10 استان و علاقمندان به فرش ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد برپا شد.

گشایش ششمین نمایشگاه فرش دستباف استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد عصر امروز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ابزارهای معرفی توانمندی‌های هر منطقه و هر کشوری برپایی نمایشگاه‌ها هستند که در دنیا نیز جایگاه ویژه‌ای دارند.

محمدمهدی زارع با اشاره به اینکه فرش دستباف نیز مفهوم تاریخ، فرهنگ، هنر و ذوق و خلاقیت ایرانیان است، افزود: این محصول از قرن‌های گذشته با مردم ما بوده و از این طریق امرار معاش می‌کردند که باید در قالب نمایشگاه، این میراث گران‌بها را حفظ و به مردم معرفی کرد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی فرش اصیل ایرانی و حمایت از تولید فرش دستباف، تعامل فعالان این صنعت با یکدیگر و توسعه صادرات فرش عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر معرفی تولیدات، مشکلات و مسائل هنرمندان و تولیدکنندگان این صنعت ارزشمند نیز مطرح و برای رفع آن اقدام خواهد شد.

زارع تصریح کرد: در این نمایشگاه علاوه بر تولیدکنندگان خارج از استان، شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف روستایی استان یزد، اتحادیه‌های صنفی بافندگان فرش دستباف و مراکز علمی چون دانشگاه اردکان نیز حضور دارند.

وی دسترسی مستقیم مصرف‌کنندگان به بازار فرش، حذف واسطه‌های فروش فرش دستباف، ایجاد زمینه مناسب فروش با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان، تبادل اطلاعات بین تولید‌کنندگان و تلاش در راستای ارائه کارهای با کیفیت را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد یادآور شد: در این نمایشگاه انواع تابلو فرش، فرش‌های تزئینی ابریشمی با طرح‌‌های اصیل و نیز انواع فرش‌های عشایری با طرح‌‌های مختلف نواحی گوناگون در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش فارس، این نمایشگاه به مدت شش روز تا 14 بهمن ‌ماه از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان در سالن شهید قندی یزد پذیرای علاقمندان به این هنر است.

انتهای پیام/90004/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول