اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید از مراحل اجرایی پروژه عتیق مطرح شد

گلایه شهردار تبریز از تاخیر اجرای پروژه میدان شهید بهشتی

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز با گلایه از تاخیر اجرای پروژه میدان شهید بهشتی تبریز گفت: خوشبختانه پروژه‌های شهرداری تبریز با وجود مشکلات نوسانات قیمت و تورم موجود با قدرت در حال اجراست.

گلایه شهردار تبریز از تاخیر اجرای پروژه میدان شهید بهشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در بازدید از مراحل اجرایی پروژه عتیق که مدیرعامل شرکت عمران و توسعه شهرداری و پیمانکاران سه بلوک این طرح بزرگ شهری وی را همراهی می‌کردند با ابراز رضایت از سرعت عملیات اجرای پروژه از تلاش‌های شرکت عمران و توسعه شهرداری تبریز  و پیمانکاران و کارگران این پروژه قدردانی و خاطرنشان کرد: روند اجرایی و تملک پروژه عتیق، چشمگیر و قابل قبول است و این حجم از پیشرفت مرهون تلاش‌ها و همت تمام دست‌اندرکاران پروژه است.

وی ادامه داد: پروژه احیای بافت فرسوده طرح عتیق به لحاظ قرار گرفتن در محدوده مرکزی شهر و همجواری با مسجد کبود به عنوان فیروزه جهان اسلام، خیابان امام خمینی (ره) به عنوان شاهراه اصلی شهر، خیابان خاقانی به عنوان اصلی‌ترین راه دسترسی به بازار تبریز، طرح عظیم میدان شهید بهشتی و خیابان‌های شهید بهشتی و بهادری از جمله مهم‌ترین و حیاتی‌ترین طرح‌های احیای بافت‌های فرسوده شهری تبریز است که به همت شهرداری تبریز و مشارکت بخش خصوصی و مردم پس از قریب به 30 سال امکان اجرا و احیای دوباره یافته است.

شهردار تبریز همچنین ‌تاکید کرد: این پروژه در محدوده‌ای‌ به وسعت 5 هکتار، با تملک و تخریب بالغ بر 300 واحد مسکونی ، تجاری و خدماتی با ‌اعتباری بالغ بر 1550 میلیارد ریال در مدت چهار سال به مرحله اجرا در خواهد آمد و تاکنون برای تسریع عملیات اجرایی و عمرانی آن 119 واحد مسکونی، 142 واحد تجاری و 27 واحد خدماتی تملک و تخریب و در کنار آن 700 میلیارد ریال نیز غرامت پرداخت شده است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: احیای بافت‌های فرسوده و نوسازی کالبد فیزیکی شهرها برای انتقال میراث گرانبهای شهر به آیندگان، موضوعی است که جز با همت، تلاش، همکاری و مشارکت مسئولانه شهروندان، مدیران شهری و تمام مسئولان دلسوز امکان‌پذیر نیست و مدیریت شهری تبریز با این امید که انگیزه مشارکت و همکاری نزد این گروه‌ها ایجاد و افزایش یابد، مداخله‌ای بزرگ در حوزه بافت‌های فرسوده شهری را آغاز کرده است و در آینده‌ای نزدیک، طرح عتیق به نماد شهرسازی مدرن در قلب تبریز تبدیل خواهد شد.

نوین همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به پیش فروش واحدهای مسکونی پروژه عتیق تاکید کرد: امیدواریم با اتمام واحدهای مسکونی بتوانیم این بخش را تحویل متقاضیان و خریداران این پروژه بدهیم.

وی در ادامه سخنان خود با گلایه از تاخیر اجرای پروژه میدان شهید بهشتی تبریز خاطرنشان کرد: این پروژه مهم با 16 سال تاخیر اجرا شد و این درحالی است که پروژه عتیق با بهره‌برداری در موعد مقرر خواهد توانست اعتماد دوباره مردم را به خود جلب کند.

شهردار تبریز تاکید کرد: خوشبختانه در دوران تملک پروژه هیچ یک از اهالی محل و شهروندان شکایتی نداشتند که این امر بیانگر تلاش  شرکت عمران و توسعه آذربایجان و انتخاب پیمانکاران فعال و تلاشگر طرح عتیق است.

نوین خاطر نشان کرد: امیدواریم تا خرداد 92 شاهد بهره برداری فاز اول پروژه عتیق باشیم و بقیه فازهای پروژه نیز در مدت مقرر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه خوشبختانه پروژه‌های شهرداری تبریز با وجود مشکلات نوسانات قیمت و تورم موجود با قدرت در حال اجراست، گفت: خوشبختانه با مدیریت و درایت مسئولان و مدیران شهری و تلاش دست اندرکاران، پروژه های شهری بدون هیچ مشکل و تنشی درحال اجرا بوده و به زودی شاهد بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی خدماتی در شهر تبریز خواهیم بود.

وی صداقت در کار را اولویت اصلی شهرداری تبریز در اجرای پروژه ها دانست و تاکید کرد: شهرداری تبریز در چند سال اخیر نشان داده که در عهد خود با مردم که همانا اجرا و بهره برداری طرح ها و پروژه‌های شهری در موعد مقرر بوده وفادار مانده و توانسته رضایت شهروندان را به خود جلب کند.

شهردار تبریز درخاتمه سخنان خود اجرای پروژه های مشارکتی در شهر تبریز را نماد توجه شهرداری به استفاده از امکانات بخش خصوصی اعلام و تاکید کرد: با بهره برداری از ده ها پروژه مشارکتی شاهد تحول عمرانی در چندسال آینده در شهر خواهیم بود و ازاین پس شهر تبریز را باید با شهرهای بزرگ دنیا مقایسه کنند.

پروژه عتیق در هفت طبقه شامل سه طبق زیرزمین، و چهار طبقه روی زمین و با مشخصات زیر زمین‌های دو و سه با کاربری پارکینگ با گنجایش 950 دستگاه خودرو، زیرزمین اول و همکف و طبق اول به صورت تجاری و طبقات دوم و سوم خدماتی و تفریحی خواهند بود، همچنین مجتمع تجاری بر خیابان شهید بهشتی با مساحت 30 هزار متر مربع،در 7 طبقه شامل طبقات زیرزمین سوم و دوم با کاربری پارکینگ با گنجایش 250 خودرو و طبقات زیرزمین اول و همکف و طبقه اول با کاربری تجاری و طبقات دوم وسوم با کاربری خدماتی و اداری بوده و بخش مسکونی199 واحدی  با زیربنای 36 هزار مترمربع در 11 بلوک خواهد بود. 

انتهای پیام/60002/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول