اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

سلفی‌های تکفیری به نام اسلام دست به کشتار می‌زنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: سلفی‌های تکفیری به نام اسلام دست به کشتار می‌زنند و این اقدامات با دستورات اسلام کامل منافات دارد.

سلفی‌های تکفیری به نام اسلام دست به کشتار می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق (ع) را گرامی داشت و با اشاره به اینکه این ایام فرصت خوبی برای مرور فرمایشات این بزرگواران است، افزود: پیامبر گرامی اسلام عاشق هدایت و سعادت بشر بودند و خداوند نیز این مسئله را در قرآن کریم مورد تاکید قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام نهایت دلسوزی را برای مردم داشتند، اظهار کرد: در چنین شرایطی که پیامبر گرامی اسلام مصداق بارز «بالمؤمنین رئوف رحیم» است آیا شایسته است که مسلمانان خون یکدیگر را بر زمین بریزند.

این مرجع تقلید با اشاره به انجام اقدامات تروریستی از سوی سلفی‌های تکفیری گفت: سلفی‌های تکفیری به نام اسلام دست به کشتار می‌زنند و این اقدامات با دستورات اسلام کامل منافات دارد.

وی ضرورت حفظ وحدت در بین مذاهب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: از نظر اسلام تمام دنیا یک کشور بوده و مرزهای سیاسی و جغرافیایی مسئله‌ای ساختگی است چرا که اسلام بین قومیت‌های مختلف تفاوتی قائل نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای بین مسلمانان هستند خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام وقتی در جنگ با ایران، عراق و افغانستان متحمل شکست شدند امروز حربه جنگ مذهبی را در پیش گرفته‌اند و باید مسلمانان در برابر چنین توطئه‌ای هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام می‌خواهند مسلمانان به دست خودشان کشته شوند و در راه این هدف از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم به اوضاع کشور مصر اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند مسیر انقلاب مصر را منحرف کرده و بین انقلابیون مصری اختلاف افکنی کنند، در حالی که مصر سمبل تمدن اسلامی است و گروه‌های این کشور نباید مورد تأثیر تحریکات بیگانگان قرار گیرند.

وی سیاست حکومت بر مبنای تفرقه انداختن را مورد توجه قرار داد و گفت: این سیاست بر اساس مبانی قرآنی مربوط به 3 هزار سال قبل و زمان فرعون است. باید همگان با تکیه بر قوه تعقل از هرگونه اختلاف و دشمنی پرهیز کرده و وحدت اسلامی را سرلوحه قرار دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه آیت‌الله بروجردی تلاش بسیاری زیادی برای ایجاد و تقویت وحدت میان مسلمین داشت، گفت: عملکرد این عالم بزرگ به گونه‌ای بود که شیخ شلتوت مفتی بزرگ مصر مذهب شیعه را به رسمیت شناخت.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی نباید برخی افراد کم اطلاع با انجام کارهای نادرست آتش بیار معرکه بشوند.

انتهای پیام/2258/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول