اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه توسعه صادرات استان گیلان تصویب شد

آغاز عملیات تخلیه و بارگیری کالا در اسکله آستارا

خبرگزاری فارس: آغاز عملیات تخلیه و بارگیری کالا در اسکله آستارا تا صدور مجوز مرز مجاز دریایی اسکله این شهرستان با موافقت گمرک گیلان مورد تصویب اعضای کارگروه توسعه صادرات استان قرار گرفت.

آغاز عملیات تخلیه و بارگیری کالا در اسکله آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمد حسین اصغریان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با تبریک فرا رسیدن سال روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: حفظ و ارتقای جایگاه گیلان در حوزه صادرات در کشور اساسی‌ترین هدف است که امیدواریم با تعامل مسئولان و همکاری مردم به جایگاه واقعی خود برسیم.

وی با اشاره به اتمام فاز نخست اسکله آستارا و موقعیت ویژه این شهرستان افزود: با آغاز به‌ کار اسکله آستارا شاهد رشد و توسعه روز افزون در حوزه ترانزیت کالا خواهیم بود.

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بندر آستارا در موقعیت مهم و راهبردی قرار دارد تصریح کرد: بندر آستارا به لحاظ قرار گرفتن در مرز دریایی و خاکی با کشور خارج در موقعیت بسیار ایده آلی در تمام حوزه‌ها قرار گرفته که به همین دلیل جایگاه این شهرستان برای گیلان ارزشمند و حیاتی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت اسکله آستارا اذعان کرد: مجوز مرز دریایی اسکله آستارا در کارگروه‌های تخصصی وزارت کشور مورد تصویب قرار گرفته که تنها منتظر ابلاغ آن از طرف هیئت دولت هستیم تا اسکله آستارا به عنوان مرز رسمی کشور شناخته شود.

فرهاد منتظر کوهساری از رئیس کارگروه توسعه صادرات استان خواست تا با موافقت گمرک گیلان عملیات تخلیه و بارگیری کالا از اسکله آستارا تا ابلاغ رسمی مجوز مرز مجاز دریایی آغاز شود که با موافقت رئیس کارگروه و گمرک گیلان و دیگر اعضای کار گروه به تصویب رسید.

به گزارش فارس، وضعیت صادرات و واردات گیلان، بررسی ایجاد نخستین پایانه صادراتی آبزیان کشور در استان، آخرین اقدام‌های انجام شده نمایشگاه آستراخان در رشت توسط اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، بررسی کاهش عوارض توسط منطقه آزاد انزلی، بررسی درخواست‌های اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری ارجاع شده توسط کمیته پایش تجارت خارجی و بازدید از سایت گمرک آستارا از جمله موارد مطرح و بررسی شده در جلسه مذکور بود.

انتهای پیام/84002/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول