اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان:

برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری جام نامجو به گیلان واگذار شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان گیلان خواستار واگذاری برگزاری مسابقات وزنه‌برداری جام نامجو به استان شد.

برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری جام نامجو به گیلان واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بابایی عصر امروز در بیست و سومین سال روز درگذشت مرحوم «محمود نامجو» قهرمان اسطوره‌ای ورزش وزنه‌برداری کشور و گیلان در سالن المپیک این شهر، اظهار کرد: طبق نگاه خدایی و احساس تکلیف انسانی، ادب حکم می‌کند که همواره جویای حال بزرگان در زمان حیات باشیم.

وی افزود: با گذشت بیست و سه سال از درگذشت قهرمان جهان مرحوم «محمود نامجو» هنوز بسیاری تلاش‌ می‌کنند تا این اسطوره به جوانان معرفی شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه باید مراسم یادبود در شٱن نامجو برگزار شود، گفت: فدراسیون وزنه‌برداری باید برگزاری مسابقات وزنه‌برداری جام «محمود نامجو» را به استان گیلان واگذار می‌کرد که این امر محقق نشد.

وی با بیان اینکه باید از پیشکسوتان در زمان حیات شان یاد کرد، از روسای اداره‌های ورزش و جوانان سراسر استان خواست تا پیشکسوتان ورزشی را شناسایی و به اداره کل معرفی کنند.

بابایی تدوین کتاب چهره‌های ماندگار ورزش را از اقدام‌های اداره کل ورزش و جوانان به منظور معرفی پیشکسوتان و چهره‌های برتر در اخلاق و ورزش به مردم استان بیان کرد.

وی، با بیان اینکه تنها قهرمان ملی شدن کافی نیست بلکه باید پهلوان بود، تصریح کرد: مردم از این چهره‌ها الگو می‌گیرند و کسی مانند تختی و نامجو شدن سخت است.

این مسئول با اشاره به اینکه ما نقش پهلوانی را در جامعه پررنگ نمی‌بینیم و باید این نقش پر رنگ شود، خاطر نشان کرد: زمانی که قهرمانی مدال می‌گیرد به خود مغرور می‌شود در حالی که نباید اینگونه باشد.

وی با تصریح بر اینکه باید ناپاکی‌های اندکی که در ورزش وجود دارد از بین برود، ادامه داد: باید قهرمانان را حفظ و تکریم کرده و به درستی به جوانان معرفی کنیم و از پیشکسوتان نیز در این مهم کمک بگیریم.

رئیس هیئت وزنه‌برداری گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری جام «محمود نامجو» با وجود تلاش‌هایی که انجام شد اسفند ماه امسال در ایلام برگزار می‌شود.

محمود مباحی با اشاره به سرمایه‌های گیلان در بعد علمی، سیاسی و ورزشی افزود: وجود پروفسور محمود سمیعی در زمینه علمی، وجود میرزا کوچک خان در بعد سیاسی و وجود محمود نامجو در بعد ورزشی و دیگر استعدادها و ظرفیت‌های گیلان در این زمینه نشانه داشته‌های خوب و فرهیختگی استان است.

وی با اشاره به زندگی نامجو، اذعان کرد: مرحوم نامجو بزرگ‌مردی بود که با داشتن مشکلات مالی هرگز حاضر نشد در تبلیغات شرکت‌ها و کشورهای مختلف حضور یابد.

این مسئول بیان کرد: برگزاری مراسم‌های یادبود این بزرگان برای نسل آینده است تا به یاد داشته باشند که مرحوم نامجو بزرگ مرد و اسطوره ورزش در قهرمانی و پهلوانی است و بهترین الگو برای آنها خواهد بود.

به گزارش فارس، مرحوم محمود نامجو در سال 1297 هجری شمسی در محله استادسرای رشت متولد شد و پس از کسب موفقیت‌های مختلف نظیر مدال طلای رقابت‌های جهانی 1949 لاهه، مدال طلای رقابت‌های جهانی 1950 پاریس، مدال طلای رقابت‌های جهانی 1951 میلان، مدال طلای  و ...  در سال‌های آخر عمر با بیماری مهلک سرطان لوزالمعده مبارزه کرد و سرانجام صبح روز شنبه 30 دی ماه 1368 شمسی در سن 74 سالگی به سرای ابدی شتافت و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول