اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد

تامین مالی سدهای مخزنی دشت پلنگ و باغان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: شرکت مدیریت منابع آب ایران با تامین مالی سدهای مخزنی دشت پلنگ و باغان بوشهر از طریق فاینانس خارجی موافقت کرد.

تامین مالی سدهای مخزنی دشت پلنگ و باغان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد رسولی‌ها ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: همچنین با تامین اعتبار سد دالکی از طریق ماده 56 و فاینانس داخلی موافقت کرده و گام مهمی در امکان شروع عملیات اجرایی این سه سد برداشته شده است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو توجه و عنایت خاصی به استان بوشهر داشته و به رغم همه محدودیت‏ها در سال جاری به دو سد بزرگ دالکی و دشت پلنگ ردیف اعتبار اجرایی اختصاص داده است.

استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: استانداری مبلغ 20 میلیارد ریال به تکمیل مطالعات و شروع عملیات اجرایی سد باهوش اهرم اختصاص داده است.

فریدون حسنوند اضافه کرد: انتظار می‎رود عملیات اجرایی این سد نیز به زودی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان بوشهر نیز با قدردانی از حمایت‎های بی‎دریغ استاندار بوشهر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با اخذ مجوزهای قانونی فراخوان مناقصه ساخت و تامین مالی سدهای دشت پلنگ و باغان در روزنامه تهران تایمز و روزنامه‎های داخلی منتشر شده است.

شاپور رجایی عنوان کرد: انتظار می‎رود با توجه به جذابیت‎های این دو طرح برای سرمایه‎گذاران خارجی زمینه جذب سه سرمایه‎گذار در مهلت زمان قانونی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای استان همچنین با اعلام موافقت معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با تامین اعتبار و ساخت سد دالکی از طریق فاینانس داخلی (ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) اضافه کرد: تا دهم بهمن ماه جاری فراخوان ساخت سد دالکی نیز برای انتخاب پیمانکار ساخت سد و تامین‌کننده منابع مالی آن در روزنامه‎های سراسری منتشر خواهد شد.

سدهای دشت پلنگ و باغان نقش حیاتی در تامین 45 میلیون متر مکعب آب شرب و صنعت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شهرستان‎های دشتی و جم و تامین آب مطمئن کشاورزی حقابه‎ها دارند.

سد دشت پلنگ با ظرفیت آبگیری 152 میلیون متر مکعب بر روی رودخانه دشت پلنگ در شهرستان دشتی و سد باغان با ظرفیت مخزنی 62 میلیون متر مکعب بر روی رودخانه باغان در شهرستان جم احداث خواهند شد.

سد دالکی با ظرفیت آب تنظیمی 434 میلیون متر مکعب بر روی رودخانه دالکی احداث خواهد شد که وظیفه تامین آب مطمئن شبکه های آبیاری و زهکشی پایاب سد و همچنین آب صنایع بزرگ پیش‌بینی شده در شهرستان دشتستان را ایفا خواهد کرد.

در این نشست مقرر شد بهره‎برداری از شبکه آبیاری و زهکشی رئیسعلی دلواری به وسعت 8700 هکتار به عنوان یکی از طرح‎های مهر ماندگار استان بوشهر در برنامه بهره‎برداری و افتتاح توسط مقامات عالی رتبه کشور قرار گیرد و همچنین عملیات اجرایی سدهای دالکی و اهرم همزمان با زمان بهره‎برداری از شبکه رئیسعلی دلواری شروع شود.

تامین اعتبار اجرای سد باهوش اهرم توسط وزارت نیرو و استانداری بوشهر صورت گرفته و امکان تحقق یکی از خواسته‎های به حق باغداران و کشاورزی شهرستان تنگستان فراهم شود.

انتهای پیام/66007/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول