اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان ازنا:

بیشترین سرقت‌های ازنا از منازل است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان ازنا گفت: بیشترین سرقت‌های شهرستان ازنا سرقت از منازل است.

بیشترین سرقت‌های ازنا از منازل است

غلامعلی جودکی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ازنا گفت: ما همیشه هشدارهای جدی خود را از طریق رسانه‌ها که بازوی پلیس محسوب می‌شوند به مردم می‌رسانیم که متاسفانه گاها پیش می‌آید که مردم به این موضوعات بی‌توجهی می‌کنند.

وی با اشاره به سرقت‌های شهرستان ازنا گفت: از همشهریان عزیز تقاضا داریم حتما و حتما ایمنی منزل خود را بالا ببرند، از حفاظ‌ها در قسمت‌های ورودی و خروجی منازل اعم از نورگیرها، پنجره‌ها، حتی کانال‌های کولر و ... استفاده کنند و در صورت امکان حتی از نصب دوربین‌های مدار بسته و دزدگیرهای قوی در مکان‌های حساس خانه(درب‌های ورودی، حیاط منزل، دیوارهای کوتاه، پنجره‌ها و ...) استفاده شود.

جودکی اظهار داشت: نگه داشتن وجوه نقد، طلا و اشیای قیمتی حتی در داخل گاو صندوق‌های منازل به جد خودداری کنند، چرا که سارقان با ورود به منازل ابتدای کار به سر وقت این چنین وسایلی می‌روند.

وی با اشاره به سفرهای مردم خصوصا در آخر هفته و روزهای تعطیل به طور جد و با تأکید بسیار گفت: حتما هنگام ترک خانه درب‌های منزل حتی درب‌های داخلی (درب‌های اتاق‌ها، راه پله‌ها و ...) را قفل کنند و از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده شود، (درب‌های ورودی منازل، قفل‌های آویز به گیره‌های آن متصل کنند)، حتما کلید منازل خود را به افراد مورد اطمینان خود قرار دهند، تا به صورت شبانه‌ روزی منازل شما را زیر نظر داشته باشند.

رئیس پلیس ازنا در ادامه گفت: هنگام ترک منزل با هوشیاری بالا به اتومبیل‌ها یا موتورهای پارک شده در محل و شناسایی راکبان آنها، در صورت مشکوک بودن شماره پلاک آنها را یاد داشت کرده و با پلیس 110 تماس بگیرند، حتی در مواردی که برای شما بی‌اهمیت به شمار می‌آید برای پلیس از اهمیت بالایی برخور دار است، چه بسا که گروه‌های بسیار از سارقان را با کمک مردم کشف و ضبط کرده‌ایم.

وی همچنین اظهار داشت: در هنگام شب روشنایی را در منزل روشن بگذارند، در صورت امکان جلوی درب ورودی از لامپ‌های روشنایی کم مصرف استفاده کنند، که باعث آسوده خاطری احتمالی سارقین نشود.

رئیس پلیس ازنا ادامه داد: از ورود افراد ناشناس تحت هر عنوانی (فالگیر، رمال، متکدی و...) که اغلب برای شناسایی منازل وارد می‌شوند، جلوگیری به عمل آوردند، همچنین از افرادی که خود را مسئول جمع‌آوری نذورات معرفی می‌کنند و حتی مأموران ادارات مختلف (برق، گاز، آب و..) بدون شناسایی آنها حتی درب منازل خود را نیز برای آنها باز نکنند و حتما این موارد را نیز به خانواده و خصوصا افراد خردسال آموزش دهند.

وی با توجه به سئوال خبرنگار ازنا که گفته شد، بیشترین سرقت‌های ازنا در چه حوزه‌هایی صورت می‌پذیرد، گفت: همان طور که اشاره شد، بیشترین سرقت‌ها در خصوص منازل است، در منازل نیز، گاو صندوق‌ها، وجوه نقدی، طلاجات و اشیای قیمتی هستند که سارقان بعد از ورود به منازل اقدام به باز کردن گاو صندوق‌ها و گشتن به دنبال وجوه نقد در خانه‌ها می‌شوند.

جودکی با اشاره به سرقت طلا فروشی اخیر در یکی از شهرستان‌های استان لرستان، هشدارهای جدی را نیز به طلا فروشان هم استانی خصوصا ازنا داشت و گفت: از طلافروشان می‌خواهیم که درب مغازه‌های خود را در هنگام خلوتی شهر باز نکنند و بعد از باز کردن مغازه‌های همجوارشان باز کنند و هنگام بستن مغازه‌ها قبل از بسته شدن مغازه‌های همجوار و یا خلوتی شهر اقدام کنند که ساعت 18 هر روز اعلام می‌شود، تقاضای مهم بعدی پلیس از طلافروشان این است که مساله ایمنی مغازه خود را جدی بگیرند و از دوربین‌های مدار بسته و قفل‌های مرکزی سوئیچ‌دار برای باز و بسته کردن مغازه‌ها استفاده کنند و از زنگ خطر متصل به پلیس 110 نیز استفاده کنند.

جودکی در ادامه به مردم اطمینان خاطر داد که پلیس آگاهی ازنا برای همه روزهای هفته خصوصا روزهای آخر هفته و ایام تعطیل برنامه ویژه‌ای اعم از گشت‌های پیاده و سواره، ایست و بازرسی‌های مکرر با استفاده از تمام تجهیزات پلیس را دارد.

وی گفت: باز هم از مردم عزیز و فهیم ازنا می‌خواهیم که با همکاری خود ما را در هرچه بهتر انجام دادن وظایف‌مان یاری کنند، با مشاهده موارد مشکوک هرچند هم کم اهمیت و بی‌اهمیت برای آنها اما ممکن است موردی باشد که پلیس به دنبال آن است، لذا پلیس با شماره اختصاصی معروف خود (110) آماده دریافت هرگونه گزارشات، مزاحمت‌ها و ... در سطح شهرستان است.

انتهای پیام/2304/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول