اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد هرمزگان:

جشنواره سرود رضوی حرکت در مسیر مطالبات فرهنگی رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: جشنواره سرود رضوی روستایی حرکت در مسیر مطالبات و دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب است.

جشنواره سرود رضوی حرکت در مسیر مطالبات فرهنگی رهبری است

حجت‌الاسلام حسن مرشدی طی بازدید از امور اجرایی جشنواره سرود رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب برگزاری جشنواره سرود رضوی را اقدامی ارزشمند، اثر گذار و ماندگار ذکر کرد.

وی افزود: اگر چه این اقدام مفید فرهنگی، کاری تازه، نو و برای نخستین بار است که در کشور شکل گرفته ولی تردیدی نیست که آثار و برکات ماندگار و دراز مدت فرهنگی را به همراه دارد.

مرشدی ادامه داد: برنامه‌هایی نظیر جشنواره سرود رضوی روستایی قادر است بافت فکری جوانان، نوجوانان و خردسالان را به نحو قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اساس جشنواره سرود رضوی را ارزشمند ارزیابی کرد و با بیان اینکه پیگیری و عملیاتی کردن امور فرهنگی در نقاط مختلف کشور به ویژه در شهرها و روستاها می‌تواند در ارتقا معنوی و فکری آحاد مختلف جامعه موثر باشد، افزود: این موضوع به شدت مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف جشنواره سرود رضوی روستایی، گفت: بی‌شک این برنامه حرکت در مسیر مطالبات و دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب است.

مرشدی اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که نامگذاری جشنواره سرود در سطح ملی به نام امام هشتم شیعیان، تاثیر خاص و ویژه‌ای در کشور گذاشته و تمام توجهات را به سمت کردر جلب کرده است و حضور مسئولان کشوری، استانی و منطقه ای در این روستا گواه بر این مطلب است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با ذکر این مطلب که اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی امور فرهنگی از حرکت‌هایی که در زمینه فرهنگ و هنر صورت می‌گیرد استقبال می‌کند، افزود: حمایت از امور فرهنگی جزو رسالت و وظایف ارشاد است.

مرشدی بیان کرد: به عنوان مدیر مجموعه فرهنگی حمایت از برنامه‌های غنی و پر محتوای فرهنگی را در حد توان در برنامه دارم.

وی همچنین اولویت و برنامه‌های حوزه کاری خود را متعدد، مختلف و متنوع عنوان کرد و گفت: تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی از اهداف اولیه کاری در مجموعه فرهنگ و ارشاد هرمزگان است.

مدیر کل ارشاد هرمزگان اضافه کرد: در مرحله نخست به دنبال آن هستیم که مقام معظم رهبری دغدغه‌های فرهنگی را چه چیزی مطرح می‌کنند که پس از شناسایی و بومی سازی آنها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هرمزگان از جمله استان‌هایی است که از لحاظ فرهنگی غنی است ولی مباحث فرهنگی این استان آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته و یا این که شرایط به گونه ای نبوده که به آن پرداخته شود.

مرشدی افزود: ارشاد استان تمام تلاش خود را برای احیا فرهنگ غنی ایرانی اسلامی استان به کار می‌گیرد و در این راه به کمک مردم فرهیخته، مذهبی و متدین هرمزگان نیازمند هستیم.

این مسئول همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص عملیاتی نشدن مجتمع فرهنگی هنری عدالت و امید در میناب، گفت: پروژه‌های فرهنگی که در سفرهای هئیت دولت به استان مصوب شده به صورت مستقیم از طریق وزارتخانه پیگیری می‌شود تا عملیاتی و اجرایی شود.

مرشدی اضافه کرد: آنچه در حد توان، حیطه و وظیفه مجموعه ارشاد استان است با دقت نظارت و پیگیری می‌شود.

مدیر کل ارشاد هرمزگان افزود: در بدو ورود خود به اداره کل ارشاد پیگیری پروژه‌هایی که در سفرهای هئیت دولت به استان کلید خورده را به عنوان نخستین قدم به همکاران خود در مجموعه محول کرده ام.

وی تصریح کرد:خود نیز با جدیت در این زمینه پیگیری می‌کنم تا پروژه‌های فرهنگی را در استان عملیاتی و اجرایی کنم.

انتهای پیام/88004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول