اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران حزب «العمل الاسلامی» بحرین در گفت‌وگو با فارس:

انقلاب بحرین از حرکت نمی‌ایستد/طرح گفت‌وگوی آل خلیفه در سایه سرکوب مخالفان

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران حزب عمل اسلامی گفت یکی از بزرگترین چالش‌های انقلاب بحرین حمایت همه جانبه آمریکا از نظام آل خلیفه بوده و مردم بحرین در حال مقابله با ائتلافی بین‌المللی است.

انقلاب بحرین از حرکت نمی‌ایستد/طرح گفت‌وگوی آل خلیفه در سایه سرکوب مخالفان

دکتر «راشد الراشد» از رهبران حزب عمل اسلامی بحرین و از فعالان برجسته مخالف این کشور در مصاحبه با خبرگزاری فارس به بررسی انقلاب بحرین از آغاز تا به امروز و چالش‌های فراروی آن پرداخت.

انقلاب بحرین با روی کار آمدن آل خلیفه آغاز شد

 وی درباره ریشه‌های انقلاب بحرین گفت که این انقلاب از زمان استیلای آل خلیفه بر بحرین آغاز شده است. از آن زمان مردم بحرین مقاومت و مبارزه برای آزادی و کرامت و ایجاد نظام سیاسی که خواسته‌های سیاسی مردم را اجابت کند را آغاز کردند.

جنبش مردم بحرین با پیروزی انقلاب ایران گسترش یافت

این فعال سیاسی بحرینی گفت: جنبش مردم بحرین در راستای ایفای حقوق خود با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در فوریه 1979 میلادی گسترش یافت و انقلاب ایران به مردم بحرین این اعتماد را داد که پایداری و استقامت در مسیر آزادی و استقلال ثمر بخش خواهد بود. با پیروزی انقلاب ایران،‌ جنبش‌های اسلامی سردمدار هدایت تحرکات مردم را بر عهده گرفت تا بتواند آزادی و عدالت اجتماعی در بحرین را محقق کند و در سال‌های اخیر نیز با گسترش جنبش و انقلاب مردم بحرین، علما و نخبه‌های پایبند به مبانی اسلام رهبری انقلاب را بر عهده گرفته و آن را تا تحقق خواسته ها به پیش می‌برند.

انقلاب بحرین در حال مقابله با ائتلافی بین‌المللی به رهبری آمریکا است

وی در ادامه گفت: اندک اندک به دومین سالگرد آغاز انقلاب مردم بحرین در 14 فوریه سال 2011 نزدیک می‌شویم و با وجود چالش‌ها و سرکوب تظاهرات و اعتراض مسالمت‌آمیز مردم بحرین توسط ارتش چندین کشور عربی، اما این انقلاب همچنان ادامه دارد. در واقع انقلاب بحرین در حال مقابله با ائتلافی بین‌المللی به رهبری آمریکا و نیروهای سپر جزیره [ارتش مشترک کشورهای عربی حوزه خلیج فارس] است و حتی مشارکت انگلیس و فرانسه در سرکوب، مقابله و متوقف کردن انقلاب مردم بحرین دیده می‌شود. با وجود تمامی سرکوبگری‌های بی‌رحمانه اما مردم همچنان به انقلاب خود ادامه می‌دهند.

انقلاب بحرین مشروعیت نظام حاکم را از بین برد

دکتر راشد الراشد در ادامه گفت: انقلاب مردم بحرین بسیاری از اهداف خود را محقق کرد. یکی از مهمترین اهدافی که محقق کرد آن است که مشروعیت این نظام را از بین برد. نظام بحرین و هر کسی که از آن حمایت می‌کند قادر نیست که برای خود مشروعیتی به وجود بیاورد و هم اکنون نیز با زور و تحمیل خود به مردم، توانسته به حکمرانی خود ادامه دهد. آل خلیفه با گلوله و نه با حمایت‌های مردمی در حال حکومت است. این موفقیت بزرگی است که انقلاب مردم بحرین محقق کرده است.

انقلاب بحرین ماهیت نظام آل خلیفه را برای جهانیان آشکار کرد

وی افزود: از دیگر موفقیت‌هایی که انقلاب بحرین بدست آورده آن است که ماهیت و نکات رسوا کننده این نظام را برای جهانیان آشکار کرد و حتی نهادهای بین‌المللی نیز به نقض حقوق بشر توسط رژیم آل خلیفه اشاره کرده است.

انقلاب بحرین دیر یا زود اهدافش را محقق می‌کند

دکتر راشد تاکید کرد انقلاب بحرین از حرکت نمی‌ایستد و مردم به صورت روزانه در 40 یا 50 نقطه از بحرین اعتراضات و تظاهرات خود را دنبال می‌کنند. تاریخ به ما می‌گوید که نظام‌های سیاسی می‌روند و این ملت‌ها هستند که باقی می‌مانند. از سوی دیگر، ما اعتقاد داریم که با استمرار قیام مردم و همچنین پایداری و استقامت رهبران، انقلاب مردم بحرین دیر یا زود اهدافش را محقق می‌کند و پیروزی این انقلاب فقط نیازمند زمان است. انقلاب مردم بحرین با قدرت‌های نظامی به رهبری آمریکا، ‌انگلیس، فرانسه و نیروهای سپر جزیره به رهبری عربستان سعودی مواجه است. با این وجود جنبش مردم متوقف نشده است و همچنان به پیش می‌رود تا به اهدافش برسد.

آل خلیفه با مطرح کردن موضوع گفت‌وگو به دنبال اتلاف وقت است

دکتر راشد درباره هدف تقلای اخیر مقامات آل خلیفه درباره مطرح کردن موضوع گفت‌وگو با مخالفان گفت: این اقدام نمایشی برای اتلاف وقت است و این اولین اقدام نمایشی نیست که نظام آن را مطرح می‌کند. مردم و گروه‌های سیاسی هیچ اعتمادی به طرح‌های نظام آل خلیفه ندارند.

از خصوصیات برجسته پادشاه بحرین دروغ‌گویی و وعده‌های واهی است

وی افزود: مردم معتقدند که سنبل دیکتاتوری آل خلیفه که همان «حمد بن خلیفه» پادشاه بحرین است از خصوصیات برجسته وی، دروغ و وعده‌های واهی است و بارها وعده داد که اقداماتی را برای اصلاح شرایط سیاسی اتخاذ کند اما هربار وعده‌های خود را انکار می‌کند. امروز مردم دیگر هرگز به هیچ یک از طرح‌هایی که نظام مطرح می‌کند اعتمادی ندارد. واقعیت موضوع آن است که نظام آل خلیفه مشروعیت خود را از دست داده و مردم دیگر به آن هیچ اعتمادی ندارند بنابراین تمامی این طرح‌هایی که مطرح می‌شود به صورت مرده به دنیا می‌آید. در واقع اگر نظام درباره طرح خود مصمم بود شرایط را برای برگزاری مذاکرات فراهم می‌کرد.

آل خلیفه گفت‌وگو با مخالفان را مطرح می‌کند اما همچنان به سرکوبگری ادامه می‌دهد

وی ادامه داد: اقدام اخیر پادشاه بحرین در مطرح کردن موضوع مذاکرات در حالی عنوان می‌شود که همچنان تدابیر شدید امنیتی و نظامی ادامه دارد و بازداشت‌ها و پرتاب فراوان و گسترده گازهای اشک‌آور داخل منازل مسکونی ادامه دارد و بازداشت‌گاه‌ها مملو از فرزندان و رهبران و علمای دینی است. بسیاری از جوانان از ترس بازداشت در منازل پنهان شده‌اند و صدها فعال سیاسی و دینی در شرایط هراس و فرار به سر می‌برند و با این شرایط، نظام حاکم موضوع گفت‌وگو را مطرح می‌کند که به جز برای رسانه‌ها کاربرد دیگری ندارد.

مطرح شدن گفت‌وگو با مخالفان در آستانه دومین سالگرد انقلاب اعلام می‌شود

دکتر راشد الراشد اضافه کرد: آل خلیفه قصد دارد به جهانیان بگوید که مخالفان کسانی هستند که مذاکره را رد می‌کنند اما واقعیت آن است که نظام قصد دارد با مطرح کردن این موضوع، حقایق و واقعیت‌ها را پنهان کند و مقامات نظام آل خلیفه را از جنایت‌هایی که طی دوسال گذشته انجام دادند منزه کند. شهید و مجروح کردن مردم، تخریب منازل، تخریب مسجد و حسینیه‌ها و آتش زدن قرآن کریم از جمله جنایت‌های آشکار رژیم آل خلیفه در بحرین بوده است. آل خلیفه موضوع گفت‌وگو را در آستانه دومین سالگرد انقلاب بحرین مطرح می‌کند این در حالی است که مردم خود را برای حضور گسترده در این تظاهرات آماده می‌کنند تا بار دیگر در تمامی شهرها به اعتراض بپردازند.

بزرگترین چالش انقلاب بحرین حمایت همه جانبه آمریکا از آل خلیفه است

این فعال مخالف بحرینی در ادامه به چالش‌هایی که انقلاب بحرین با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: بزرگترین چالش همراهی و همکاری آمریکا با نظام آل خلیفه است که مانع از مطرح شدن موضوع بحرین در شورای امنیت سازمان ملل شده و حتی درباره اشغال کشور توسط نیروهای سعودی نیز هیچ واکنشی نشان نداده است. در واقع ملت بحرین فقط با نظام حاکم مقابله نمی‌کند بلکه با ائتلافی بین‌المللی در حال مقابله است که به رهبری آمریکا انجام می‌شود این در حالی است که آمریکا در شعارهای خود همواره از دموکراسی اعلام حمایت کرده و اما با تمام قدرت در کنار نظام آل خلیفه باقی ماند و از آن حمایت کرد.

وی گفت: جهانیان شاهد بودند که مردم بحرین خواستار سرنگونی نظام آل خلیفه و محاکمه سردمداران آن به دلیل جنایت‌هایی که مرتکب شده‌اند، بوده اند. این بزرگترین چالش انقلاب بحرین به شمار می‌آید. و برای آنکه این انقلاب بتواند با این چالش مقابله کند باید به صبر و پایداری و استقامت خود ادامه دهد و همچنان بر خواسته‌های خود اصرار ورزند و این تنها تضمین پیروزی انقلاب بحرین است. البته انقلاب بحرین با برخی چالش‌های داخلی نیز مواجه است اما این چالش‌ها در مقابل حمایت برخی کشورها از نظام آل خلیفه و اصرار برای بقای آن ناچیز است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول