اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت 15 شهروند بحرینی به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز

خبرگزاری فارس: دادستانی بحرین روز گذشته حکم حبس 45 روزه 15 شهروند بحرینی را به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز پایتخت این کشور را صادر کرد.

بازداشت 15 شهروند بحرینی به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه بحرینی الوسط، دادستانی کل رژیم آل خلیفه روز گذشته‌/شنبه 15 شهروند بحرینی را به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز «منامه»، پایتخت این کشور را صادر کرد.

این تظاهرات مسالمت‌آمیز جمعه گذشته در منامه برگزار شده بود و این 15 شهروند بحرینی به 45 روز زندان توسط دادستانی رژیم حاکم بر بحرین محکوم شدند.

«ریم خلف»، از وکلای دادستانی بحرین در این خصوص گفت که روز گذشته دادستانی بحرین از مجموع 43 شهروند بحرینی بازداشت شده در تظاهرات روز جمعه منامه با 15 نفر بازجویی کرد.

این وکیل بحرینی در ادامه افزود: دادستانی بحرین 14 نفر از این شهروندان بحرینی را به تجمع و شرکت در تظاهرات‌های غیر قانونی متهم کرد و « نادر عبد الإمام»، فعال بحرینی را علاوه بر اتهامات فوق به تحریک و تشویق شهروندان بحرینی جهت شرکت در تظاهرات محکوم کرد.

وی گفت: قرار است، دادستانی بحرین از مابقی افراد بازداشت شده نیز امروز یک‌شنبه بازجویی و احکامی را برای آنها صادر کند.

از سوی دیگر «جمعیت حقوق بشر» با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی «حسین رضی» یکی از اعضای این جمعیت شد که در جریان تظاهرات روز جمعه منامه بازداشت شده بود.

جمعیت حقوق بشر بحرین با بیان اینکه بازداشت حسین رضی غیرقانونی و توجیه ناپذیر است، چراکه وی در حال انجام وظیفه‌ای بود که از جانب این جمعیت برعهده او گذاشته شده بود.

جمعیت حقوق بشر بحرین گفت که رضی تنها در حال رصد راهپیمایی بود و هیچ اقدامی که غیرقانونی تلقی شود، از وی سرنزده بود.

از سوی دیگر «سمیرة رجب» وزیر امور اطلاع رسانی بحرین گفت که به زودی مذاکرات گفت‌وگویی بین معارضان و نظام در ابتدای فوریه آغاز در این کشور آغاز شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول