اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

آزادی مورد نظر جمهوری اسلامی حاکمیت نگاه مردم است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: آزادی مورد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفتمان‏‌سازی، تئوری‏‌پردازی و حاکمیت نگاه مردم است.

آزادی مورد نظر جمهوری اسلامی حاکمیت نگاه مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد عصر امروز در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه دماوند و دیگر اعضا برگزار شد، میلاد فرخنده پیامبر گرامی اسلام(ص)، هفته وحدت و همچنین ایام مبارک دهه فجر را گرامی داشت.

وی با اشاره به برگزاری هر چه باشکوه‏تر مراسم این ایام گفت: در نشست‏ها و مراسم اگر به شعار محوری انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی توجه شود، به خوبی افق روشن انقلاب اسلامی تدوین خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر موضوع استقلال مطرح شود، مشخص خواهد شد که ما در زمان حکومت ستم‏شاهی هیچ نوع استقلالی نداشتیم و امروز به واسطه انقلاب اسلامی در همه زمینه‏‌ها همچون حاکمیتی و سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی در اوج استقلال هستیم.

فرماندار شهرستان دماوند به موضوع آزادی اشاره کرد و اظهار داشت: نگرش به مقوله آزادی در قبل و بعد از انقلاب بسیار متفاوت است.

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: آزادی مورد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی گفتمان‏‌سازی، تئوری‌‏پردازی و حاکمیت نگاه مردم است، به صورتی که همه مردم حتی در دوردست‏‌ترین نقاط می‏توانند در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

وی بیان کرد: اگر برای نسل جوان ما که آثار ظلم و ستم رژیم ستم‏شاهی را ندیده‌‏اند، انقلاب اسلامی با این رویکرد تبیین شود آنها بیش از پیش به ارزش والای این نظام مقدس پی خواهند برد.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین به موضوع فرهنگ آپارتمان‌‏نشینی که در دستور جلسه قرار داشت، اشاره کرد و گفت: این اقدام شایسته که در هر جلسه شورا، فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مورد بررسی قرار گیرد، قابل تقدیر است و امیدواریم با اتخاذ راهکارهای عملی در این شهرستان بتوانیم منویات معظم‏‌له را عملی کنیم.

قاسمی‏فرزاد تأکید کرد: اگر در زندگی آپارتمان‏‌نشینی دستورات قرآنی و فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) در زمینه حقوق همسایه عمل شود، مشکلات رفع خواهد شد.

وی توجه به موضوع محرم و نامحرم که مورد پذیرش نوع بشر و تأکید اسلام است را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: رعایت این موضوع می‏تواند در کم کردن مشکلات آپارتمان‌‏نشینی بسیار موثر باشد که باید از طریق سبک معماری منازل و آپارتمان‏ها و فرهنگ‏سازی از طریق نهادهای فرهنگ‏ساز دنبال شود.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: دستگاه‏های فرهنگی کشور همچون صدا و سیما می‏توانند برنامه‏‌هایی را در زمینه ترویج فرهنگ صحیح و اسلامی آپارتمان‏‌نشینی تولید کنند و در معرض نمایش عمومی قرار دهند.

قاسمی‏فرزاد خاطرنشان کرد: همچنین آموزش و پرورش نیز باید کودکان و نوجوانان را با حقوق همسایگان و رعایت حقوق دیگران در آپارتمان‏‌نشینی آشنا سازد و از این طریق این فرهنگ را در جامعه رواج دهد.

انتهای پیام/67011‌/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول