اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم:

قلب چاپ و نشر قم همچنان می‌تپد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم گفت: با وجود مشکلات اقتصادی روند رو به رشد صنعت چاپ و نشر قم همچنان ادامه دارد.

قلب چاپ و نشر قم همچنان می‌تپد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هشتمین نمایشگاه کتاب قم، شهاب‌الدین عربستانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان قم اظهار کرد: برخی از ناشران مطرح تهران در هشتمین نمایشگاه کتاب قم شرکت کرده و موجب رونق بیشتر این مکان فرهنگی شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه قم قطب فرهنگی جهان اسلام به شمار می‌رود و از نظر نشر مکتب تشیع مرکزیت دارد با وجود تمام مشکلات اقتصادی صنعت چاپ و نشر آن فعال بوده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حرکت می‌کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با بیان اینکه وضعیت چاپ و نشر قم نسبت به سال‌های گذشته و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جهان و ایران مقداری افت داشته است گفت: با این وجود روند رو به جلوی این صنعت همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: حجم تولید کتاب در قم فراتر از نیاز استان بوده و تأثیر آن در نمایشگاه هشتم دیده می‌شود به طوری که مشکلات اقتصادی نتوانسته‌اند تأثیر چندانی بر این نمایشگاه داشته باشند.

عربستانی در خصوص شهرک چاپ و نشر قم بیان داشت: هنوز واگذاری واحدها در این شهرک صورت نگرفته اما شرکت شهرک‌های صنعتی و استانداری قم ضرب‌الاجلی را برای این مسئله تعیین کرده‌اند و چاپخانه‌داران نیز در حال رایزنی برای استفاده از تسهیلات بیشتر هستند.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول