اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

مسئولان به شدت ‌با اخلال‌گران ‌بازار اقتصادی ‌‌برخورد کنند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان اقتصادی باید بدانند چنانچه قصد اخلال در بازار ‌‌را داشته باشند، مسئولان به شدت با آنان برخورد خواهند کرد.

مسئولان به شدت ‌با اخلال‌گران ‌بازار اقتصادی ‌‌برخورد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: توسعه متوازن در تمام شهرستان‌های استان از اولویت‌های مهم شورای برنامه‌ریزی‌ استان است که در این راستا از این پس شاهد برگزاری نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه به صورت چرخشی در شهرستان‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد توسعه یک منطقه و یا شهر مانع توسعه در سایر نقاط شود و این مهم وظیفه مدیران دستگاه‌های مختلف است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه توسعه متوازن منطقه‌ای محور شاخص در برنامه‌های آمایش استان به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر مرحله دوم مطالعات آمایش استان مرکزی به دنبال تکمیل اسناد استانی و شهرستانی برنامه پنجم توسعه با رویکرد آینده‌نگر به عنوان پایه توسعه متوازن این منطقه در حال انجام است.

شعبانی‌فرد عدالت در توزیع بودجه‌های شهرستانی را اصلی مهم عنوان کرد و ادامه داد: بدنه اجرایی استان توجه به مناطق کمتر توسعه یافته را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه از اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در آستانه ایام عید خبر داد و گفت: خوشبختانه تمامی مسئولان ذی‌ربط تلاش خود را برای مبارزه با گرانی به کار بسته‌اند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ذخیره‌سازی اقلام اساسی خوراک مردم شامل گوشت مرغ، میوه وبرنج به میزان لازم انجام شده است، گفت: فرصت‌طلبان و سوء استفاده کنندگان اقتصادی باید بدانند چنانچه قصد اخلال در بازار اقتصادی را داشته باشند، مسئولان به شدت با آنان برخورد خواهند کرد.

شعبانی‌فرد تاکید کرد: ما اجازه گرانی کاذب قیمت‌ها و اخلال در قیمت کالا را به هیچ فردی نخواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ طی چند روز اخیر بیان داشت: افزایش قیمت مرغ از 48 هزار ریال به 55 هزار ریال در هر کیلوگرم طی سه روز اخیر مقطعی است که کاهش جوجه‌ریزی از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت است.

استاندار مرکزی همچنین از تشکیل شورای راهبردی استان خبر داد و گفت: این شورا به عنوان اتاق فکر تصمیم‌سازی با حضور نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس، مدیران ارشد حوزه اجرایی و نخبگان در استان تشکیل شده است.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه نظرات این شورا محور مطالعات آمایش قرارخواهد گرفت، بیان کرد: تولید محور بودن از پایه‌های اصلی و مهم مطالعات آمایش استان است.

در ادامه محمدحسن آصفری  نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  بار دیگر بر ضرورت رفع آلایندگی هوای شهر اراک تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه صنایع آلاینده موظف هستند سهم رفع آلایندگی را پرداخت کنند که می‌طلبد مدیران واحدهای آلاینده به این وظیفه قانونی خود عمل کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بودجه بندی دو زمانه برای سال آتی در مجلس کلید خورده است، گفت: این بودجه‌بندی به دنبال فاصله گرفتن از اقتصاد متکی به نفت است.

انتهای پیام/87002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول