اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی آینده

مزارع گندم و جو فارسان بیمه می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی آینده کل سطوح زیر کشت گندم و جو در این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار بگیرد.

مزارع گندم و جو فارسان بیمه می‎شود

ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال‌جاری بیمه محصولات زراعی شامل گندم و جو آبی و دیم است که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار و 200 هکتار از محصولات زراعی این شهرستان بیمه شده است، بیان داشت: با افزایش این مقدار سطح گندم و جو بیمه شده بیش از 85 درصد کل سطح زیر کشت، معادل 4 هزار و 240 هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.

شیرانی با تأکید بر ضرورت توسعه بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان، اذعان داشت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از اصولی‌ترین و پایدارترین سیستم‌های حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی است که با مشارکت مستقیم تولیدکنندگان و دولت، خسارات وارده به هر یک از اعضای جامعه بیمه گذار آن محصول پوشش داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان تأکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم اقتصادی در بخش کشاورزی، آینه تمام نمای بخش کشاورزی است و ریشه آنچه را که به عنوان قصور و کاستی در بیمه محصولات کشاورزی احساس می‌کنند، باید در بخش کشاورزی جست و جو کرد.

وی خاطرنشان کرد: به عبارتی هر چه اصول کشاورزی در منطقه‌ای بهتر رعایت شود، ارایه خدمات بیمه محصولات کشاورزی در آن منطقه بهتر و کامل‌تر خواهد بود.

شیرانی با بیان اینکه در صنعت بیمه شش اصل نیز باید رعایت شود، بیان داشت: اصل نفع بیمه‎ای، اصل نسبیت، اصل حسن نیت، اصل علیت، اصل غرامت، اصل جایگزینی از جمله این اصول به‌شمار می‎روند.

این مسئول با بیان اینکه رواج بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند گامی موثر در روند افزایش تولیدات کشاورزی در کشور محسوب شود، افزود: امنیت اقتصادى که از بیمه محصولات کشاورزى تامین مى‌شود مى‌تواند دست کم چهار هدف مهم از جمله ایجاد شرایط و فضاى این لزوم براى جذب سرمایه در بخش کشاورزى، تامین عدالت اجتماعى، مقابله با فقر و آسیب‌پذیرى به ویژه در مورد دهقانان و کشاورزان متوسط و کوچک از طریق تضمین ثبات درآمد کشاورزان و کمک به فراهم سازى شرایط توسعه پایدار کشاورزى داشته باشد.

وی نقش دیگر بیمه محصولات کشاورزى را در افزایش سرمایه گذارى در بخش کشاورزى دانست و افزود: باید توجه داشت که هزینه‌هاى اقتصادى ریسک محدود به خسارت غیر منتظره ناشى از آن نیست، وجود ریسک سبب به وجود آمدن فضاى عدم اطمینان می‌شود و این براى تاثیرگذارى بر قیمت‌هاى سایه‌اى، هزینه‌هاى نامرئى اضافى را بر کل اقتصاد، بطور اعم  و بر بخش کشاورزى به طور اخص تحمیل مى‌کند.

انتهای پیام/68001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول