اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان‌های اوز و لار

شیعه و سنی وحدت را به نمایش گذاشتند

خبرگزاری فارس: در آیین باشکوهی هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مصلای شهر اوز با حضور برادران اهل تسنن و شیعه برپا شد.

شیعه و سنی وحدت را به نمایش گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اوز، کاروان وحدت از شهرستان‌های لار، گراش، خنج و روستاهای تابعه به مناسبت هفته وحدت از بامداد امروز به شهر اوز آمده و در مصلای این شهر عظمت وحدت و همدلی را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه شهر اوز در این مراسم اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران پیوسته میان شیعه و سنی وحدت وجود داشته که هفته وحدت نمایش آن است.

شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده افزود: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین امر به معروف بود که تمام مردم ایران به رهبری امام راحل آن را برای پیوستن و نزدیک شدن به خداوند انجام دادند.

وی برانداختن نظام شاهنشاهی را نیز بزرگ‌ترین نهی از منکر ذکر کرد و ابراز داشت: ما با وحدت مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان می‌کوبیم.

در ادامه حجت‌اسلام سید مجتبی نوربخش امام جمعه لار نیز در این همایش گفت: وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود که امام راحل با آن توانست جمهوری اسلامی ایران را برقرار سازد و امروز جهان نیز متاثر از این انقلاب و نظام است.

فرماندار لار نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان وحدت شیعه و سنی را در لار زبانزد و الگو معرفی کردند.

علی‌محمد امیری ادامه داد: مردم اهل تسنن و تشیع جنوب استان فارس پیوسته با وحدت و همدلی، هرگونه ترفند دشمنان اسلام را خنثی می‌سازند.

جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لار، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک این هفته بیان داشت: هفته وحدت نماد شکوه و عظمت جمهوری اسلامی و یادگار حضرت امام راحل است.

جمشید جعفرپور بیان کرد: دشمنان اسلام نمی‌توانند در این حوزه نفوذ کنند چرا که روحانیت و مردم و مسئولان منطقه هو شیار هستند و پیوند و اخوت آنان به بلندای تاریخ می‌رسد.

در این مراسم روحانیون اوز به مولودخوانی سنتی پرداختند و جشن و سرور مردم با توزیع و پخش شیرینی و نقل و نبات به پایان رسید. 

به گزارش فارس، هرساله هفته وحدت در منطقه اوز با شور و هیجان ویژه‌ای و تزیین و چراغانی ادارات، شهر، خیابان‌ها، میادین و منازل گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/2448/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول