اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز جشنواره زمستانی صورت گرفت

شرکت 7 استان در کارگاه آموزشی سفال و سرامیک لاله‌جین

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان گفت: همزمان با آغاز جشنواره زمستانی، هفت استان غربی کشور در کارگاه آموزشی سفال و سرامیک لاله‌جین شرکت کردند.

شرکت 7 استان در کارگاه آموزشی سفال و سرامیک لاله‌جین

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در لاله‌جین اظهار کرد: در این کارگاه 50 نفر از هنرمندان استان‌های همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی حضور یافته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه که در دو بخش تئوری و عملی شرکت می‌کنند، با تاریخچه سفال و سرامیک لاله‌جین، مراحل تولید سفال و سرامیک، آشنایی با سفال‌های صادراتی و انواع سفال آشنا شدند.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان با اشاره به بازدید شرکت کنندگان از فروشگاه‌های لاله‌جین اظهار کرد: با توجه به تطابق زیاد کار صادرات لاله‌جین و اینکه بیشتر صادرات در غرب کشور انجام می‌شود، علاقمندی زیادی از بازدید از فروشگاه‌ها وجود داشت.

وی با بیان اینکه لاله‌جین جذابیت زیادی برای آنها داشت، ابراز داشت: با توجه به اینکه لاله‌جین شهر کوچکی است و کارگاه‌های زیادی تولید سفال و سرامیک و تنوع تولیدات سفال برای شرکت‌کنندگان بسیار جالب توجه بود.

عباسی با اشاره به کارگاهی که ثبت میراث شده است، افزود: در این کارگاه حاج عسگر عسگری با 80 سال سن، به تولید سفال و سرامیک می‌پردازد که بازدید از کارگاه وی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به کارگاه آموزشی روز دوم نیز خاطرنشان کرد: تطابق سفال‌های صادراتی، قوانین و قیمت‌های مشخص شده برای سفال و سرامیک از مباحثی است که تدریس می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: امروز پس از اتمام کلاس‌های تئوری کارگاه آموزشی، شرکت‌کنندگان از سفال و سرامیک چینی و لاله‌جینی بازدید کرده و مقایسه و ارزیابی خواهند کرد.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول