اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دارنده شش مدال طلای ایران:

حمایت‌ها از رشته دوچرخه‌سواری بیشتر شود

خبرگزاری فارس: دارنده شش مدال طلا و ملی‌پوش کشورمان گفت: رشته دوچرخه‌سواری یکی از خطرناک‌ترین و پر هزینه‌ترین رشته‌های ورزشی است و باید حمایت بیشتری از این رشته ورزشی شود.

حمایت‌ها از رشته دوچرخه‌سواری بیشتر شود

فرزاد خدایاری در حاشیه مسابقات کشوری «کراس کانتری»در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان اظهار داشت: پنج سال به صورت حرفه‌ای رکاب می‌زنم و نزدیک به دو سال است که عضو تیم ملی ایران هستم.

وی افزود: از کودکی علاقه خاصی به ورزش دوچرخه‌سواری داشتم و همین عامل باعث شد که وارد این رشته پر هیجان شوم.

ملی‌پوش کردستانی ادامه داد: از نظر تمام کارشناسان ورزشی رشته دوچرخه‌سواری از لحاظ خطرناک بودن در رتبه بالایی قرار دارد و همین عامل باعث ایجاد هیجان در این ورزش شده است.

وی درباره مقام‌های خود بیان کرد: تا به حال شش بار مدال طلای این رشته را در ایران کسب کرده‌ام و یک بار هم به مسابقات آسیایی در مالزی اعزام شده‌ام، همچنین در ماه گذشته در مسابقات بین‌المللی سنندج در رتبه دوم ایستادم.

خدایاری درباره رشته کراس کانتری گفت: کراس کانتری یکی از رشته‌های سنگین دوچرخه‌سواری است و نیاز به استقامت و دست فرمان خوبی دارد در این رشته باید از دو نظر استقامتی و سرعتی سطح خیلی بالایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسابقات دوچرخه‌سواری در جشنواره زمستانی در سطح خیلی بالایی برگزار شد، ادامه داد: تمام تیم‌های خوب کشور و ملی‌پوشان در آن حضور داشتند که همین امر کار را برای رقابت دشوار کرد،

دارنده شش مدال طلا در رشته دوچرخه‌سواری ابراز داشت: همدان برای این مسابقات میزبان بسیار خوبی بوده و به گرمی از ما استقبال کردند، از نظر اسکان و غذا ما هیچ مشکل خاصی نداشتیم که باید به مسئولان برگزاری این مسابقات خسته نباشید گفته شود.

وی درباره حمایت‌ها از این رشته بیان کرد: حمایت‌ها چه در سطح استان خود ما و چه از نظر کشور در سطح بالا و ایده‌آلی نبوده است، حمایت باید در حد یک ورزشکار ملی‌پوش باشد که متأسفانه این گونه نبوده است.

خدایاری با درخواست از شرکت‌های خصوصی گفت: اگر شرکت‌های خصوصی اسپانسری این رشته را قبول کنند قطعاً ایران به مقام اول کراس کانتری در آسیا خواهد رسید ولی عدم حمایت‌های مالی باعث دفع جوانان از دوچرخه سواری شده است.

وی درباره برنامه ریزی برای آینده خود ابراز کرد: هدف هر ورزشکاری در ابتدا حضور در تیم ملی است بعد از آن هدف بزرگتری دارد که آن به حضور در مسابقات آسیایی و بین‌المللی و کسب مدال در این مسابقات برمی‌گردد و من هم از این قاعده جدا نیستم.

دارنده شش مدال طلا در رشته دوچرخه‌سواری با اشاره به ورزش و گردشگری گفت: همدان گام بزرگی را در توسعه گردشگری و جذب توریسم در کشور برداشته است.

وی ورزش را موتور محرکه خوبی برای جذب توریست به کشورها دانست و ابراز داشت: ما شاهد هستیم کشورهای اروپایی هرکدام با ورزش‌های خاصی نظیر گلف، فوتبال و دوچرخه‌سواری سالانه چندین هزار و شاید میلیون‎ها نفر را به کشور خود جذب می‌کنند.

ششمین جشنواره زمستانی همدان با شعار «ورزش، گردشگری، همبستگی» از پنجم تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌‌زمین، در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2499/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول