اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

مسئولان بر عرضه کتاب در نمایشگاه بین‌المللی نظارت کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم بر ضرورت نظارت کامل بر کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد و گفت: باید کتاب‌هایی به مردم عرضه شود که سعادت و هدایت جامعه را به دنبال داشته باشد.

مسئولان بر عرضه کتاب در نمایشگاه بین‌المللی نظارت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به قلم و به آنچه قلم می‌نویسد سوگند خورده است.

وی با بیان اینکه سوگند در قرآن یا به معنای قداست و یا به معنای اهمیت و اسرار نهفته در آن است، خاطرنشان کرد: همین قلم می‌تواند دانشمند و عالم تربیت کند و عالم و دانشمند هم در خدمت جامعه است و نظام را می‌سازد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نظارت کامل بر کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه بین‌المللی تاکید کرد و گفت: باید کتاب‌هایی به مردم عرضه شود که سعادت و هدایت جامعه را به دنبال داشته باشد و نباید بگذاریم کتاب‌های مسموم در اختیار عامه مردم قرار بگیرد.

سبحانی ابراز داشت: فضای نمایشگاه بین‌المللی کتاب با توجه به حضور علما و اندیشمندان، باید فضایی آکنده از روحانیت و معنویت باشد و مسئولان به شدت از فضای فرهنگی نمایشگاه مراقبت کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار از نشر 69 هزار عنوان کتاب در سال با 230 میلیون تیراژ خبر داد و گفت: نشر کتب دینی و حوزوی همواره در اولویت نخست قرار داشته و در مجموع 12 هزار عنوان کتاب دینی در سال منتشر می‌شود.

علی اسماعیلی با بیان اینکه 3 هزار و 475 ناشر فعال و 35 هزار مولف در کشور حضور دارند خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب 4 هزار ناشر از داخل و خارج از کشورمان حضور داشته و امیدواریم در سال جاری نمایشگاهی در تراز جمهوری اسلامی برگزار شده و تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه افزایش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/2258/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول