اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن نجوم ایران:

نخستین مجله نجوم کشور مجوز گرفت

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن نجوم ایران گفت: نخستین مجله علمی و پژوهشی نجوم که مجوز آن دریافت شده تا پایان امسال به چاپ می‌‌رسد.

نخستین مجله نجوم کشور مجوز گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس در بیرجند، حبیب خسروشاهی در جمع خبرنگاران در حاشیه ششمین همایش نجوم و اختر فیزیک ایران اظهار کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته که انتخابات انجمن نجوم در دامغان برگزار شد هیئت مدیره انجمن نجوم ایران آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: در نخستین جلسه انجمن نجوم ایران در بهمن سال گذشته مقرر شد در فعالیتی بنیادی انجمن‌های علمی، کمیته توسعه ملی نجوم و کمیته ارتباطات بین‌الملل نجوم را فعال کنیم.

راه‌اندازی کمیته‌های انجمن نجوم ایران

نایب رئیس انجمن نجوم ایران با بیان اینکه کمیته توسعه ملی نجوم به نحوی حکم مرکزیت برای مدیریت فعالیت‌ها در کشور را دارد، تصریح کرد: این انجمن به صورت جامع فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

خسرو شاهی اضافه کرد: تاکنون دو کمیته در انجمن نجوم ایران به نام‌های کمیته توسعه ملی و کمیته روابط بین‌الملل را در انجمن نجوم راه‌اندازی کرده‌ایم.

خسروشاهی افزود: کمیته توسعه ملی هدفش سر و سامان دادن یا ایجاد مرکزیت برای مدیریت فعالیت‌های توسعه‌ای در نجوم کشور است.

وی فعالیت کمیته روابط بین‌الملل را انسجام و ایجاد همکاری در زمینه نجوم دانست و یادآور شد: نظم بخشیدن به فعالیت‌های آماتوری از اهداف آموزشی نجوم است.

فعالیت‌های علمی و پژوهشی در کشور پیشرفت کرده است

نایب رئیس انجمن نجوم ایران با اشاره به اینکه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در زمینه نجوم در ایران پیشرفت شایانی داشته است، اذعان داشت: نخستین مجله علمی و پژوهشی نجوم که مجوز آن دریافت شده تا پایان امسال به چاپ می‌‌رسد.

خسرو شاهی با بیان اینکه در حال حاضر سالی دو مجله علمی و پژوهشی نجوم در ایران به چاپ می‌رسد، اظهار کرد: تمام امور داوری بین‌الملل مطابق الگو داوری آماده شده و برای انتشار آماده می‌شود.

وی جدیدترین خبر انجمن علمی نجوم ایران را انتشار مجله علمی و پژوهشی نجوم در ایران دانست و گفت: عضویت‌های حقوقی انجمن نجوم ایران آغاز شده و این انجمن تمایل خود را برای عضویت انجمن‌های نجوم کشور اعلام کرده و سعی در ارتباط مستمر با آنها را دارد.

جایزه‌‌ای به نام دکتر ثبوتی برای توسعه علم نجوم

نایب رئیس انجمن نجوم ایران با اشاره به اینکه انجمن نجوم ایران برای ارج نهادن به فعالیت‌های رصدی جایزه‌ای را به نام دکتر ثبوتی تصویب کرده است، ادامه داد: هر سال به بهترین ابزار رصدی جایزه‌ایی به نام دکتر ثبوتی تعلق می‌گیرد.

وی از اهداء جایزه به مرجان مربوطی خبر داد و افزود: این جایزه برای ساخت رادیو تلسکوپ vlf که بیشتر برای مطالعه لایه‌های جو به کار می‌رود، بوده است.

انتهای پیام/69010/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول