اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم:

هدف جشنواره نماز و نیایش ارائه تصویری هنری از دین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جشنواره نماز و نیایش در واقع ترکیبی از هنر و نیایش بوده و هدف از آن ارائه تصویری صحیح از دین به وسیله ابزار سینما و عکس است.

هدف جشنواره نماز و نیایش ارائه تصویری هنری از دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین که پنجشنبه شب در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: جشنواره حاضر در واقع ترکیبی از هنر و نیایش بوده و هدف از آن ارائه تصویری صحیح از دین به وسیله ابزار سینما و عکس است.

جشنواره نماز و نیایش در راستای فریضه امر به معروف فعالیت می‌کند

وی افزود: جشنواره نماز و نیایش در راستای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کرده و پرورش بعد دینی و هنری فیلمسازان و مخاطبان آن‌ها را دنبال می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تبیین و ارائه مفاهیم دینی در قالب فیلم و عکس تأثیر زیادی بر روی مخاطبان خواهد داشت گفت: شناسایی استعدادهای جوانان ایرانی در زمینه هنر دینی از دیگر اهداف جشنواره نماز و نیایش به شمار می‌رود.

افزایش 75 درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره نماز و نیایش

وی ادامه داد: پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین شاهد رشد کمی و کیفی خوبی بوده و تعداد آثار ارسالی 75 درصد رشد را نشان می‌دهد.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به هزار و 541 اثر دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره در سال جاری گفت: در این میان 344 فیلم، 274 فیلمنامه و 923 قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان داشت: هیئت داوران جشنواره پنجم نماز و نیایش از میان فیلمسازان برتر و پیشکسوتان عرصه هنر و نمایش انتخاب شدند.

وی با اشاره به استقبال گسترده از نمایشگاه عکس برپا شده در حاشیه جشنواره نماز و نیایش امسال ابراز کرد: برگزاری کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی و عکاسی نیز تأثیر خوبی بر روی شرکت‌کنندگان داشته است.

جشنواره نماز و نیایش آینده بین‌المللی می‌شود

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه امسال برای نخستین بار 11 اثر در بخش جهان اسلام این جشنواره به نمایش درآمدند گفت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد رشد کیفی و کمی این بخش باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین حرکتی هنری در حوزه سینمای دینی است ضمن اینکه برای استفاده از ظرفیت گسترده هنرمندان فیلم‌ساز قمی هم نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی هستیم و هماهنگی‌هایی در این زمینه با انجمن سینمای جوان صورت گرفته است.

انتهای پیام/78004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول