اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

دشمن شبهات سازمان‌یافته‌ای برای مقابله با دیانت منتشر می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به انتشار سوالات و ابهامات جدید توسط گروه‌های سازمان یافته گفت: این شبهات و ابهامات هر روز با یک اسم جدید وارد عرصه رقابت با دین و دیانت می‌شوند.

دشمن شبهات سازمان‌یافته‌ای برای مقابله با دیانت منتشر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم در سخنانی اظهار کرد: در دوران کنونی شاهد تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم قدرت‌های استکباری علیه اسلام و ولایت فقیه هستیم.

وی گفت: در این مقطع شاهد هستیم با تمام تأسف نحله‌های فرهنگی اجانب در مسیر نشر و انتشار کتب ضاله با پوشش‌های بسیار زرین و جذاب در صدد این هستند که اهداف شوم ضد فرهنگی را در کشور ایران پیاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم یادآور شد: در این دوران نقش ناشران و مدیران فرهنگی بسیار برجسته و مهم است و مسئولیت سنگینی بر دوش فعالان این عرصه قرار دارد و در این رقابت باید به دنبال معرفی اسلام ناب باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری افراد چه در داخل کشور و چه در سطح جهان نیازمند مبانی دینی هستند، گفت: برای پاسخگویی به این نیاز باید در حوزه نشر و انتشار کتاب فعال بوده نیاز به حقایق دینی را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرب انصاری با اشاره به اینکه سوالات و ابهامات جدید توسط گروه‌های سازمان یافته وابسته به قدرت‌های استکباری هر روز مطرح می‌شود، افزود: این شبهات و ابهامات متأسفانه هر روز با یک اسم جدید وارد عرصه رقابت با دین و دیانت می‌شوند و برای مقابله با این هجمه گسترده وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته یک دهه طول می‌کشید که یک تفکر و مکتب ایجاد شود، اضافه کرد: اما در شرایط کنونی هر روز و هر هفته چند مکتب، مسلک و تفکر کاذب ارائه می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم یادآور شد: اگر در فضاهای مجازی سیری داشته باشیم متوجه عزم جدی دشمن برای مبارزه با اساس تولید و معارف دینی خواهیم شد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید همه همت کرده و مدیران در حوزه نشر، انتشاراتی‌ها، صاحبان اندیشه و قلم به مقابله با این افکار انحرافی و الحادی مقابله بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرب انصاری با اشاره به مشکلات موجود در خصوص فرهنگ مطالعه تصریح کرد: باید ارزیابی داشته باشیم که سهم تنبلی مردم در مطالعه چقدر بوده و سهم ما در عدم ارائه نیازهای واقعی مخاطب در حوزه نشر و کتاب چه میزان است.

وی با اشاره به اینکه گاهی خزائنی داریم ولی در معرفی آنها به توفیق چندانی دست پیدا نمی‌کنیم، ادامه داد: قم با وجود حوزه‌های علمیه، هزار و 200 ناشر، شهرک چاپ و نشر و نمایشگاهی که در آینده قرار است تاسیس شود سهم عمده‌‌ای در مسیر مقابله با افکار انحرافی به عهده خواهد گرفت.

انتهای پیام/2258/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول