اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هافینگتون‌پست:

نتانیاهو با تاکید بر خطر هسته‌ای ایران قصد انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی را داشت

خبرگزاری فارس: به نوشته هافینگتون‌پست، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها تلاش کرده است با مطرح کردن مساله برنامه هسته‌ای ایران توجه اسرائیلی‌ها را از مشکلات اقتصادی و اجتماعیشان منحرف کند.

نتانیاهو با تاکید بر خطر هسته‌ای ایران قصد انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی را داشت

به گزارش فارس، نشریه هافینگتون‌پست در گزارشی به قلم «آوی بن‌هور» نوشته است که ظرف 25 سال گذشته، صلح و امنیت مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر انتخابات اسرائیل بده است اما این بار آنچه در این انتخابات اصلی‌ترین موضوع بوده است، مسائل اقتصادی – اجتماعی است.

در تابستان سال 2011، فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات حدود 400 هزار اسرائیلی بود که به «فروپاشی رویای اسرائیلی» اعتراض داشتند. تظاهرکنندگان نیز عموما از طبقه متوسط اسرائیل بودند.

نویسنده تصریح می‌کند که بر انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی، دو موضوع اصلی سایه افکنده بود: «قیمت مسکن» و «خدمت سربازی». هزینه‌های مسکن در اسرائیل به حدی بالا رفته است که یک زوج طبقه متوسط قادر به خرید مسکن نیستند.

علاوه بر آن، مساله اینکه چه کسی باید در ارتش اسرائیل خدمت کند و چه‌کسی از خدمت سربازی معاف است در سال‌های اخیر به مساله‌ای مهم در فلسطین اشغالی تبدیل شده است. در حال حاضر، دو اقلیت بزرگ از جامعه اسرائیل از خدمت سربازی معاف شده‌اند: یهودیان ارتدوکس تندرو و شهروندان عرب اسرائیلی.

اعراب اسرائیلی از آن جهت از خدمت سربازی معاف‌اند که ممکن است ستون پنجم دشمن باشند. یهودیان ارتدوکس هم زمانی توسط بن‌گوریون از خدمت سربازی معاف شدند که به‌نظر می‌رسید جمعیتی در حال از بین رفتن هستند در حالی که اکنون جمعیتی قابل توجه را در اسرائیل تشکیل می‌دهند.

نویسنده مقاله ضمن اشاره به تشکیل کمیته‌ای از سوی نتانیاهو برای پیگیری مشکلات موجود و ارائه پیشنهاد برای حل آنها، تصریح کرده که نخست‌وزیر صهیونیست‌ها تلاش کرده است با مطرح کردن مساله برنامه هسته‌ای ایران توجه اسرائیلی‌ها را از مشکلات اقتصادی و اجتماعیشان منحرف کند.

در این گزارش تاکید شده است که ائتلاف آینده تشکیل‌دهنده کابینه اسرائیل هر چه که باشد، باید به مشکلات اقتصادی – اجتماعی توجه کند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول