اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری

هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.

هشتمین نمایشگاه کتاب استان قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، به تشریح تلاش‌های صورت گرفته برای برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه 200 ناشر نسبت به عرضه آخرین دستاوردهای خود در عرصه چاپ و نشر اقدام کرده‌اند.

مرتضی اسماعیلی‌طبا با اشاره به اینکه مشکل تامین محل مناسب برای برپایی نمایشگاه‌های کتاب هنوز حل نشده است، اضافه کرد: امیدواریم که در سال‌های آینده بتوانیم نمایشگاه کتاب استان قم را با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح گسترده‌تری برگزار کنیم.

علی اسماعیلی معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد آغاز به کار دویست و سی‌امین نمایشگاه استانی هستیم گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در همه استان‌ها نمایشگاه کتاب دایر شده و هیچ برنامه فرهنگی تعطیل نشده است.

وی با اشاره به وجود هزار و 200 ناشر در استان قم تصریح کرد: برگزاری نمایشگاهی با حضور فقط 200 ناشر در شان قم نیست و باید تلاش شود فضای لازم برای برپایی نمایشگاه به صورت گسترده‌تر فراهم شود.

معاون وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به حمایت‌های وزارت ارشاد از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی خاطرنشان کرد: هرچه تنوع را در بخش کتاب شاهد باشیم عده بیشتری از مردم جامعه مطالب مورد نیاز و پاسخ پرسش‌های خود را با مراجعه به این آثار در می‌یابند.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار قم به سخنرانی پرداخت و گفت: مخاطبان ما در داخل کشور و در اقصی نقاط جهان اسلام تشنه معارف ناب اسلام هستند و برای پاسخ دادن به این نیاز باید در حوزه انتشار کتب فعال باشیم و نیاز به حقایق دینی را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری با بیان اینکه سئوالات و ابهامات جدید توسط گروه‌های سازمان یافته هر روز گسترش می‌یابد ادامه داد: در دنیا متاسفانه هر روز با یک اسم جدید وارد عرصه رقابت با دین و دیانت می‌شوند و ما در این عرصه برای مقابله با هجمه‌ها تکلیف سنگینی داریم.

نمایشگاه کتاب استان قم از امروز تا یازدهم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی پذیرای عموم علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

در این نمایشگاه کتاب‌ها با 40 درصد تخفیف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2258/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول