اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور:

احیای تمدن اسلامی نیازمند فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: اگر قرار است احیاگر تمدن اسلامی باشیم، نیازمند فرهنگ اسلامی هستیم و برای اینکه بتوانیم زندگی اسلامی را به خوبی پیاده کنیم، به الگویی چون عترت نیاز داریم.

احیای تمدن اسلامی نیازمند فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حسین قدیانی در آیین آغاز به کار دهمین جشنواره عترت دانشجویی در یزد با تاکید بر شناخت سیره اهل بیت و پیامبر (ص) اظهار داشت: اغلب علما بر این عقیده‌اند که بین رسول گرامی اسلام با سایر انبیاء دو تفاوت اصلی وجود دارد و همین دو عامل باعث شد تا ایشان خاتم پیامبران باشند.

وی ادامه داد: عدم استفاده پیامبر اسلام (ص) از قدرت ماورایی خود برای تشکیل حکومت اسلامی و استحکام آن یکی از این عوامل و ویژگی‌هاست.

وی، ویژگی دوم پیامبر(ص) را اعجاز برشمرد و افزود: همه انبیاء اعجازی داشتند اما اعجاز پیامبر (ص) با سایر انبیاء متفاوت است.

قدیانی تصریح کرد: تفاوت اعجاز پیامبر در این است که در زمان‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی پیامبران دیگر اعجازشان مربوط به زمان خودشان بوده و در دوران بعدی کاربردی نداشته است.

وی اضافه کرد: وجود پیامبر مکرم اسلام سراسر الگو است اما ایشان مکتوبه‌ای را در قالب قرآن کریم برای بشریت باقی گذاشت که هم نیاز بشریت است و هم از ویژگی‌های منحصر به فرد محسوب می‌شود.

قدیانی با اشاره به اینکه انسان نیز بر اساس این کتاب آسمانی می‌تواند خودش را به کمال برساند، بیان داشت: شکل‌گیری و پایه‌گذاری حکومت‌های اسلامی نیز بر اساس قرآن و ویژگی‌های آن است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: از نگرانی‌های رسول گرامی اسلام جدایی بین قرآن و عترت بود که در واپسین روزهای عمر گرانقدر خود تمسک به این دو را وصیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن به عنوان منشور اساسی بشر و عترت مفسر این منشور است، گفت: ما مجموعه‌ای هستیم در قالب انقلاب اسلامی که با شعار احیای تمدن اسلامی انقلاب کردیم به همین دلیل نیاز به تمسک از قرآن و بهره‌مندی از عترت داریم.

قدیانی اظهار داشت: اگر قرار است احیاءگر تمدن اسلامی باشیم، نیازمند فرهنگ اسلامی هستیم و برای اینکه بتوانیم زندگی اسلامی را به خوبی پیاده کنیم، به الگویی نیاز داریم که پیامبر (ص) در وصیت خود آن را معرفی کردند و آن همان عترت است.

وی افزود: باید تاریخ اسلام را به خوبی مطالعه کنیم تا بتوانیم سبک زندگی اسلامی را جاری کنیم و در این راستا نیز برای پایداری این حرکت علاوه بر مطالعه باید با زبان هنر در قالب‌های گوناگون نظیر مداحی و تواشیح آن را بیان کنیم.

قدیانی بیان کرد: رسالت امروز ما در جامعه اسلامی سنگین است چراکه چشم همه جهان به ویژه غربی‌ها که در زندگی خود به بن‌بست رسیده‌اند به ما و حکومت ما دوخته شده است و ما نیز با نگاه به مبانی نظری باید این سیره ائمه را بشناسیم و آن را به اشکال مختلف انتقال بدهیم.

دهمین جشنواره عترت دانشجویان کشور به میزبانی یزد و به مدت سه روز در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/90004/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول