اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان:

بازگشت مجدد آب زاینده‌رود به اراده دولت بستگی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: بازگشت دوباره آب به رودخانه زاینده‌رود به اراده دولت، ملت و مسئولان بستگی دارد و صرفه‌جویی در مصرف آب در راستای دست‌یابی به این امر مهم ضروری است.

بازگشت مجدد آب زاینده‌رود به اراده دولت بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خسرو کسائیان پیش از ظهر امروز در همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی با اشاره به ضرورت جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: صرفه‌جویی‌های لازم در بخش‌های مختلف مصرف آب باید انجام شود تا در آینده مشکلات نبود آب در استان افزایش پیدا نکند.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان در سال‌های گذشته تالاب‌های بسیاری داشته است، ادامه داد: همچنین در حال حاضر مسیر رودخانه زاینده تغییر کرده و تغییر شرایط اقلیمی سبب تغییر مسیر این رودخانه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه تغییر اقلیم تنها به جامعه امروز اختصاص ندارد، تصریح کرد: بلکه روند تغییر اقلیم از گذشته در دنیا وجود داشته و این روند همچنان در کشور‌ها و شهر‌های موجود در دنیا ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اما امروز در اصفهان به دلیل کمبود آب و جاری نشدن آب در رودخانه زاینده‌رود نسبت به این موضوع حساس شده‌ایم، اضافه کرد: مسئولان باید نسبت به آب‌رسانی به رودخانه زاینده‌رود اقدام کنند و جاری شدن دوباره آب در این رودخانه از خواسته‌های تمام مردم به شمار می‌رود.

کسائیان با بیان اینکه بازگشت دوباره آب به رودخانه زاینده‌رود به اراده دولت، ملت و مسئولان بستگی دارد و صرفه‌جویی در مصرف آب در راستای دست‌یابی به این امر مهم ضروری است، تأکید کرد: اگر چه آب این رودخانه برای تمام کشور ضرورت دارد اما باید برای تأمین آب این رودخانه برای مردم اصفهان چاره‌اندیشی شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم چاره‌اندیشی برای برطرف شدن مشکل آب رودخانه زاینده‌رود مردم اصفهان در آینده برای تأمین آب شرب خود نیز با مشکل مواجه می‌شوند، افزود: تغییر اقلیم بدون استثناء همیشه وجود دارد اما مسئولان باید با ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی این تغییرات را مدیریت کنند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول