اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

بلوار بعثت؛ بزرگ‏ترین پروژه 80 سال اخیر در دماوند

خبرگزاری فارس: پروژه بلوار «بعثت» یکی از بزرگ‏ترین پروژه‏های شهرداری دماوند در طول تاریخ 80 ساله این نهاد شهری محسوب می‏شود که به واسطه حجم کار از اهمیت ویژه‌‏ای برخوردار است.

بلوار بعثت؛ بزرگ‏ترین پروژه 80 سال اخیر در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، شهردار دماوند امروز پروژه بلوار بعثت را مهم‏ترین پروژه‏ عمرانی سطح شهر عنوان کرد.

مرتضی همتی افزود: بلوار بعثت به لحاظ اعتبارات مالی، دربرگیری راه‏های دسترسی چندین شهرک و نیز حجم کار در بخش‏های کمی و کیفی بزرگ‏ترین پروژه دماوند محسوب می‏شود.

وی ادامه داد: این پروژه یکی از اصلی‌‏ترین خیابان‏های شهر دماوند است؛ به طوری که از مبدأ ورودی بافت قدیم شهر که باغات و فضای سبز عمومی منطقه است، از این مسیر می‏گذرد و نیز حجم بالای ترافیکی بلوار آیت‏الله خامنه‏ای و بخشی از بلوار شهید بهشتی را کاهش می‏دهد.

همتی با اشاره به مشخصات پروژه گفت: این پروژه به طول سه کیلومتر راه و با عرض 60 متر تقریبا چند سالی است که توسط پیمانکاران مختلف، بخش‏هایی از آن به اجرا رسیده است.

شهردار دماوند افزود: به لحاظ نداشتن طرحی جامع و مدون، بخشی از این طرح متوقف شد و هم‌‏اینک نیز با همکاری و مشارکت پیمانکاری متخصص از سال گذشته تاکنون بخشی از فاز انتهایی پروژه در حال انجام است.

همتی بیان کرد: هم‏اکنون بخش انتهای پروژه به متراژ 900 متر با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال که 15 میلیارد ریال آن از منابع داخلی شهرداری و 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات کمکی دولت تامین شده، رو به اتمام است.

وی تصریح کرد: مابقی این طرح که یک هزار و 600 متر است، با توجه به طرح تعیین شده در سال آینده تکمیل می‏شود.

شهردار دماوند افزود: با توجه به ویژگی‏های شاخص این پروژه و داشتن دو میدان در ابتدا و انتهایی بلوار، باغ راه در قسمت شمالی، پارکینگ در قسمت جنوبی، تقاطع‏های غیر هم‏سطح و ... برای اتمام پروژه هزینه‌‏های بسیاری باید صورت گیرد.

انتهای پیام/2568/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول