اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز گلستان خبر داد

کاهش حدود 10 درصدی مصرف گاز مشترکان خانگی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از کاهش حدود 10 درصدی مصرف گاز در بخش مشترکان خانگی استان خبر داد.

کاهش حدود 10 درصدی مصرف گاز مشترکان خانگی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی صبح امروز در جمع روسای ادارات شرکت گاز استان گلستان اظهار داشت: گازگرفتی سالانه جان 700 تا 800 نفر در کشور را به خاطر بی‎احتیاطی می‎گیرد بنابراین مشترکان گاز طبیعی باید حتما توصیه‎های ایمنی را جدی بگیرند.

این مسئول افزود: استفاده از وسایل گرمایشی ایمن، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‎تواند انسان‎ها را از خطر مونوکسید کربن و نشت گاز در منزل مصون نگه دارد.

وی با بیان اینکه 75 تا 80 درصد مصرف گرمایشی کشور و استان گلستان از طریق بخاری است تصریح کرد: توجه به استفاده از وسایل ایمن در منازل، حدود پنج الی شش سال است که از سوی شهروندان مورد توجه قرار گرفته ولی هنوز در این زمینه، جای کار وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: مهم‌ترین آیتمی که مردم باید توجه داشته باشند دودکش بخاری و خروجی گاز مونوکسید کربن است که سعی کرده‎ایم از طریق قراردادهای پژوهشی و رسانه‎ای مردم را به چگونگی استفاده بهینه از وسایل گرمایشی آشنا کنیم.

سنگدوینی یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی چندین سال است که تمام مشترکان خانگی بیمه می‌شوند و اگر حادثه گازگرفتگی اتفاق بیفتد پس از نظر کارشناسی، بیمه خسارت وارده را پرداخت می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری ابلاغ شده که مشترکان خانگی آبونمان خود را پرداخت کنند و در رابطه با برگشت آن نیز هنوز چیزی اعلام نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان اینکه روزانه میزان مصرف گاز استان قرائت می‎شود اضافه کرد: مجموع آمارهای ماهانه نسبت به مشابه سال قبل سنجش می‎شوند و با وجودی که به تعداد مشترکان صنعتی، تجاری و عمومی افزوده شده ولی در بخش مشترکان خانگی حدود 10 درصد کاهش مصرف گاز داشتیم.

به گفته سنگدوینی، قالب کاهش مصارف انرژی گاز طبیعی مربوط به بخش خانگی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه از سال 1386 تاکنون یکسری از شهرها و روستاها بازنگری شدند اذعان داشت: با وجود اینکه نیاز بود خانوارها و جمعیت زیرپوشش آن روستا افزایش پیدا کند، شبکه‎های آنجا مورد بازنگری قرار گرفت و ایستگاه‎هایی که ظرفیت آنها بالا رفته، افزایش داده شدند.

انتهای پیام/2307/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول