اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش بانوان خوشنویس اصفهان خبر داد

برگزاری نمایشگاهی با نام نخستین بانوی اسلام در اصفهان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش بانوان خوشنویس اصفهان گفت: نمایشگاهی با نام نخستین بانوی اسلام در اصفهان برگزار شد.

برگزاری نمایشگاهی با نام نخستین بانوی اسلام در اصفهان

حجت‌الاسلام حاج شیخ مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: طبق مستندات کتاب‌های «اشافی فی‌الامامه» از سید مرتضی علم الهدی، کتاب «ریاحین الشریعه» جلد 2، کتاب «تلخیص الشافی» شیخ طوسی، کتاب «انساب الشراف» و کتاب «الصحیح من سیرة نبی اکرم» از علامه جعفر مرتضی عاملی، حضرت خدیجه(ع) در زمان ازدواج با پیامبراسلام 25 یا 28 سال داشته‌اند نه 40 سال و قبل از ازدواج با پیامبر با مرد دیگری ازدواج نکرده بودند.

وی در ادامه افزود: به مناسبت دهم ربیع الاول، سالروز ازدواج پیامبر اسلام و حضرت خدیجه، صبح امروز نمایشگاهی با نام نخستین بانوی اسلام و با موضوع حضرت خدیجه(ع) با حضور بانوان خوشنویس اصفهان در مکان موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

دبیر اجرایی همایش بانوان خوشنویس اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه به سبک «ورک‌شاپ» که سبکی است حضوری و در آن شرکت‌کنندگان گرد هم جمع می‌شوند و هر شخص به خلق اثری متفاوت از اثر دیگر شرکت‌کنندگان می‌پردازد، برگزار شد.

وی تصریح کرد: روز یک اسفند سالروز ولایت امام حسن عسکری(ع)، آثاری که امروزه خلق شده است به نمایش گذاشته می‌شود و به همه افرادی که امروز در این نمایشگاه شرکت کردند، جوایزی اهدا خواهد شد و کل درآمد حاصل از فروش این آثار وقف می‌شود. 

محمدی با بیان این مطلب که هدف از اینکه فقط بانوان می‌توانستند در این نمایشگاه شرکت کنند، این بوده که حضرت خدیجه الگوی تربیتی برای بانوان جوان باشد، یادآور شد: در این مراسم شرکت‌کنندگان سوگند نامه‌ای امضا کردند، مبنی بر اینکه برای ترویج نام حضرت خدیجه تلاش و همکاری کنند؛ برنامه بعدی این بانوان خوشنویس این است که سال آینده و سال‌های بعد در کل کشور نمایشگاهی از آثار امروز و دیگر آثارشان که مرتبط  با موضوع حضرت خدیجه (ع) است، برگزار کنند.

وی در مورد پایگاه اطلاع رسانی حضرت خدیجه ادامه داد: این پایگاه، یک پایگاه اطلاع‌رسانی خودجوش است که از سال 1388 شکل گرفته و قرار است دو هدف مهم را اجرایی کند و به حرمت سالروز ازدواج پیامبر و حضرت خدیجه در روز دهم ربیع‌الاول هیچ حکم طلاقی در این روز در کشور صادر نشود و اینکه فرهنگ‌سازی کند تا نام حضرت خدیجه ترویج داده شود و این اهداف بزرگی است که بعد از گذشت 1400 سال از زمان حضرت خدیجه کار بکری است که شکل می‌گیرد.

دبیر اجرایی همایش بانوان خوشنویس اصفهان در پایان ابراز داشت: چون روز ازدواج پیامبر و حضرت خدیجه در تقویم ثبت نشده، در پی ثبت این روز در تقویم ملی کشور هستیم.

انتهای پیام/2301/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول