اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان:

صرف نصب دوربین در زرگری‌ها بحث امنیتی را پاسخگو نیست

خبرگزاری فارس: بیش از 95 درصد از واحدهای صنفی بازار زرگرهای همدان مجهز به دوربین هستند اما این بحث، امر امنیتی را پاسخگو نیست و تعداد مأموران بازار زرگرها باید بیشتر شود.

صرف نصب دوربین در زرگری‌ها بحث امنیتی را پاسخگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، بحث امنیتی بازار به ویژه منطقه زرگری‌ و طلافروشان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که در همین راستا و با توجه به بافت فرسوده بازار همدان این مهم توجه بیشتری را طلب می‌کند.

طی سال اخیر و به ویژه ماه‌ گذشته شاهد آن بودیم که یکی از مغازه‌های بازار زرگرهای همدان در موقع ظهر سرقت شد که این بحث توجه ویژه‌ای را در راستای ارتقای امنیت آن طلب می‌کند.

در همین راستا با رئیس مجمع امور صنفی همدان به گفت‌وگو نشستیم.

*95 درصد از واحدهای صنفی بازار زرگران همدان مجهز به دوربین هستند

حمیدرضا فرسایی‌وحید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در زمینه وضعیت امنیتی بازار زرگرهای همدان با بیان اینکه در بازار و در حوزه طلافروش و زرگری‌ها مشکل خاصی نداریم، اظهار داشت: حدود 95 درصد واحدهای صنفی این منطقه مجهز به دوربین مداربسته هستند.

وی عنوان داشت: اکثر مغازه‌های زرگری و طلافروشان همدان بر اساس دستورالعمل‌های مشخص شده توسط اداره اماکن نیروی انتظامی عمل می‌کنند.

رئیس مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه بخشی از واحدهای صنفی که در سبزه‌میدان مستقر هستند شرایط ایمنی‌شان شرایط خوبی نیست، تصریح کرد: اگر چه در این منطقه نیز دوربین نصب شده اما به دلیل فاصله‌دار بودن با مرکز زرگرها و با توجه به بافت آن منطقه امنیت خوبی ندارد.

* صرف نصب دوربین قطعاً بحث امنیتی را پاسخگو نیست

به گفته وی، صرف نصب دوربین قطعاً بحث امنیتی را پاسخگو نیست و واحدهای صنفی باید سعی کنند دستورالعمل‌هایی که اداره اماکن به آنها ابلاغ کرده را انجام دهند تا مشکل خاصی از نظر مباحث امنیتی پیش نیاید.

فرسایی‌وحید هدف از بحث امنیت در بازار را ارتقای امنیت واحدهای صنفی دانست و ابراز داشت: در راستای ارتقای امنیتی عنوان می‌شود جلوی مغازه‌ها نرده نصب شود تا به نوعی در روند سرقت نیز خلل و وقف ایجاد کند اما این بحث برای برخی از واحدهایی که محوطه کوچکی دارند و امکان این مهم برای آنها فراهم نیست، شدنی نیست.

با توجه به مرتبط بودن این بحث با رئیس اتحادیه زرگران همدان با وی نیز به گفت‌وگو نشستیم تا وضعیت امنیتی این اتحادیه در همدان را جویا شویم.

*عضویت 300 واحد صنفی در اتحادیه زرگران و جواهر فروشان همدان

جواد اکبری در این زمینه با بیان اینکه بازار زرگرهای همدان در حال حاضر از نظر امنیتی وضعیت مناسبی دارد و مشکل خاصی نداشتیم، عنوان کرد: از نظر وجود پاسگاه در این منطقه نیز وضعیت خوبی داریم.

وی با بیان اینکه اتحادیه زرگران و جواهرفروشان همدان حدود 300 عضو دارد، خاطرنشان کرد: بحث امنیتی سبزه‌میدان نیز از نظر نصب دوربین خوب است اگر چه چند وقت پیش یک مغازه زرگری سر ظهر سرقت شد.

*تعداد مأموران بازار زرگرها باید بیشتر شود

رئیس اتحادیه زرگران و جواهرفروشان همدان با تأکید بر اینکه مأموران این منطقه باید از نظر تعداد افزایش یابند تا امنیت نیز بیشتر شود، گفت: برای این مهم کلانتری می‌گوید بیش از این تعداد، برای استقرار در این محل، مأمور نداریم.

وی با بیان اینکه بازار زرگرهای همدان ظهرها معمولاً از ساعت یک تا سه بعد از ظهر تعطیل است، بر لزوم افزایش تعداد مأموران این منطقه در همه ساعات روز صحه گذاشت.

اکبری با اشاره به وضعیت افزایش قیمت طلا طی روزهای اخیر عنوان کرد: در یک هفته اخیر افزایش حدود 40 هزار تومانی طلا را شاهد بودیم.

*ارتقای امنیت بازار ارتقای امنیت شهری است

با توجه به اهمیت اقتصادی حوزه بازار زرگرها و جواهر فروشان در هر شهر و منطقه‌ای باید تدابیر ویژه امنیتی نیز در این زمینه اندیشیده شود تا به این واسطه واحدی متضرر نشود.

بحث امنیتی بازار توجه همه‌جانبه دستگاه‌های متولی و مرتبط را می‌طلبد تا بر این اساس توسعه کمی و کیفی شاخص‌های امنیت شهری را نیز ارتقا بخشد.

بر اساس رصد شاخص‌های توسعه، پیشرفت و امنیت در هر شهری، ارتقابخشی امنیتی بازار به ویژه در واحدهای صنفی حساس و لوکس نتیجه‌ای شایان توجه در پی دارد که سبب ارتقای مؤلفه‌های اقتصادی نیز خواهد شد.

انتهای پیام/89004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول