اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنف طلا و ساعت بویراحمد عنوان کرد

کاهش 70 درصدی فروش طلای پاییزی در بویراحمد/ جمع‌آوری 5 واحد طلافروشی یاسوج

خبرگزاری فارس: رئیس صنف طلا و ساعت شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به نوسانات شدید طلا در آذرماه امسال پنج واحد صنف طلافروشی یاسوج جمع‌آوری شد که این امر در نوع خود و در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

کاهش 70 درصدی فروش طلای پاییزی در بویراحمد/ جمع‌آوری 5 واحد طلافروشی یاسوج

محمدباقر فهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به ابراز مشکلات صنف طلا و ساعت بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: بیشترین مشکل این صنف در سطح استان طلاهای بدون فاکتور یا سرقتی بوده که به صورت سرگردان در سطح بازار موجود است.

رئیس صنف طلا و ساعت شهرستان بویراحمد اذعان کرد: اقدامات لازم در خصوص صدور مجوز خرید از جمله مکانیزم احراز هویت از اشخاص حقیقی به منظور ارائه مجوز صورت گرفته است.

فهیمی تعداد کمیسیون‌های صنف طلا و ساعت را پنج مورد عنوان کرد و گفت: این امر شامل کمیسیون فنی، حل اختلاف، رسیدگی به شکایات و کمیسیون آموزش بوده که هر کمیسیون وظیفه خاص خود در این خصوص را اعمال می‌کند.

وی وظیفه کمیسیون حل اختلاف را رسیدگی به اختلافات بین واحدهای طلا‌فروشی عنوان کرد و گفت: این کمیسیون رسیدگی به شکایات مردمی را پیگیری و بررسی می‌کند که تاکنون هیچ گونه شکایتی مبنی بر برخورد نامتعارف طلافروشان از شهروندان به این واحد صنفی ارائه نشده است.

این مسئول کارکرد کمیسیون آموزش را به منظور نحوه برخورد با ارباب رجوع و عملکرد واحدهای صنفی و آموزش به متقاضیان صنف طلا‌فروشی دانست و ابراز داشت: اقدامات و آموزش‌های لازم در این خصوص اعمال تا در سطح بازار مشکلی به وجود نیاید.

فهیمی تعداد واحدهای طلافروشی در سطح شهرستان بویراحمد را 50 واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و طلا شلوغی‌های موجود در طلا فروشی‌ها صرفا جهت آگاهی از قیمت تمام شده طلا بوده که بیشترین طلاهای وارد شده به این شهرستان از استان‌های یزد، اصفهان و تهران است.

رئیس صنف طلا و ساعت شهرستان بویراحمد ابراز داشت: با توجه به نوسانات شدید طلا در آذرماه امسال پنج واحد صنف طلافروشی جمع‌آوری که این امر در نوع خود و در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی اذعان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دو سال اخیر می‌توان تخمین زد از ابتدای مهر ماه تاکنون فروش طلا در سطح شهرستان بویراحمد67 درصد کاهش داشته است.

فهیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد صنف طلا‌فروشان شهرستان بویراحمد تصریح کرد: جامعه هدف باید قانون‌مدار و عملکرد آنها رضایت‌بخش بوده و با وجود این‌که سازمان امور مالیاتی مالیات زیادی از آن‌ها اخذ می‌کند، تعهدات پرداختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

 

انتهای پیام/82011/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول