اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندهی انتظامی گلستان:

مشکلات خانوادگی بیشترین پرونده‎های مددکاران کلانتری‎ها گلستان

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: مشکلات خانوادگی، نزاع و همچنین مشکلات حقوقی؛ بیشترین پرونده‎های ارجاعی به مددکاران مستقر در کلانتری‎ها بوده است.

مشکلات خانوادگی بیشترین پرونده‎های مددکاران کلانتری‎ها گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان، عسگر ساوری، مشاوره و راهنمایی را یک راهبرد نیرومند در پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی دانست که می‎تواند سهم عمده‎ای در حفظ نظم و امنیت داشته باشد و این می‎طلبد که تمام سازمان‎های دولتی و غیردولتی در ایجاد مراکز مشاوره و کیفی‎سازی آن تلاش کنند.

وی از مصالحه 58 درصد پرونده‎های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‎های استان خبر داد، تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز به دلیل ارتباط ملموس سازمانی با مجرمین و بزهکاران اجتماعی از اطلاعات غنی و منحصر به فردی برخوردار است که این ویژگی ایجاد مراکز مشاوره به عنوان مراکزی که بتواند به صورت علمی و کارآمد در مسیر حفظ نظم و پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی قدم بردارد را دو چندان می‎کرد.

ساوری گفت: مهم‌ترین و اساسی‎ترین و حمایتی‎ترین هدف این مراکز همانا حفظ بقا و بهسازی نهاد خانواده است که با استواری و استحکام نهاد خانواده، پیشگیری اجتماعی تحقق می‎یابد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان در خصوص عملکرد اداره مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی در این انتظامی در 10 ماه گذشته از سال جاری، از ارائه 4 هزار و 404 مورد خدمات مشاوره‎ای در مرکز مشاوره و مددکاری استان و 5 هزار و 946 مورد خدمات مشاورهای توسط مددکاران کلانتری‎های سطح استان به مراجعه‎کنندگان خبر داد.

وی در تشریح این خبر افزود: طی این مدت همچنین یک هزار و 212 مورد مشاوره انتظامی، 715 مورد خدمات روان‎سنجی و یک هزار و 665 مورد مشاوره روان‎شناختی به مراجعه‌‌کنندگان ارائه شده است.

این مسئول با اشاره به عملکرد دفاتر مددکاری کلانتری‎های تابعه ادامه داد: طی مدت مذکور تعداد 5 هزار و 946 پرونده به مشاوران و مددکاران مستقر در کلانتری‎ها ارجاع شد که در نهایت 58 درصد از پرونده‎های ارجاعی توسط مشاوران و مددکاران به سازش و مصالحه ختم شد.

معاون اجتماعی پلیس استان گلستان افزود: مشکلات خانوادگی، نزاع و همچنین مشکلات حقوقی بیشترین پرونده‎های ارجاعی به مددکاران مستقر در کلانتری‎ها بوده است.

ساوری با اشاره به اینکه پلیس بهترین مشاور و مددکار برای مردم است، اذعان داشت: شهروندان می‎توانند همه روزه صبح و بعد از ظهر از خدمات مرکز مشاوره به صورت حضوری و غیرحضوری استفاده کنند و در این راستا شماره تلفن 2341771-0171 آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

انتهای پیام/2307/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول