به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان، عسگر ساوری، مشاوره و راهنمایی را یک راهبرد نیرومند در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانست که میتواند سهم عمدهای در حفظ نظم و امنیت داشته باشد و این میطلبد که تمام سازمانهای دولتی و غیردولتی در ایجاد مراکز مشاوره و کیفیسازی آن تلاش کنند.
وی از مصالحه 58 درصد پروندههای ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتریهای استان خبر داد، تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز به دلیل ارتباط ملموس سازمانی با مجرمین و بزهکاران اجتماعی از اطلاعات غنی و منحصر به فردی برخوردار است که این ویژگی ایجاد مراکز مشاوره به عنوان مراکزی که بتواند به صورت علمی و کارآمد در مسیر حفظ نظم و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی قدم بردارد را دو چندان میکرد.
ساوری گفت: مهمترین و اساسیترین و حمایتیترین هدف این مراکز همانا حفظ بقا و بهسازی نهاد خانواده است که با استواری و استحکام نهاد خانواده، پیشگیری اجتماعی تحقق مییابد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان در خصوص عملکرد اداره مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی در این انتظامی در 10 ماه گذشته از سال جاری، از ارائه 4 هزار و 404 مورد خدمات مشاورهای در مرکز مشاوره و مددکاری استان و 5 هزار و 946 مورد خدمات مشاورهای توسط مددکاران کلانتریهای سطح استان به مراجعهکنندگان خبر داد.
وی در تشریح این خبر افزود: طی این مدت همچنین یک هزار و 212 مورد مشاوره انتظامی، 715 مورد خدمات روانسنجی و یک هزار و 665 مورد مشاوره روانشناختی به مراجعهکنندگان ارائه شده است.
این مسئول با اشاره به عملکرد دفاتر مددکاری کلانتریهای تابعه ادامه داد: طی مدت مذکور تعداد 5 هزار و 946 پرونده به مشاوران و مددکاران مستقر در کلانتریها ارجاع شد که در نهایت 58 درصد از پروندههای ارجاعی توسط مشاوران و مددکاران به سازش و مصالحه ختم شد.
معاون اجتماعی پلیس استان گلستان افزود: مشکلات خانوادگی، نزاع و همچنین مشکلات حقوقی بیشترین پروندههای ارجاعی به مددکاران مستقر در کلانتریها بوده است.
ساوری با اشاره به اینکه پلیس بهترین مشاور و مددکار برای مردم است، اذعان داشت: شهروندان میتوانند همه روزه صبح و بعد از ظهر از خدمات مرکز مشاوره به صورت حضوری و غیرحضوری استفاده کنند و در این راستا شماره تلفن 2341771-0171 آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.
انتهای پیام/2307/ن/ض1002