اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

عالمان دینی نزدیک‌ترین افراد به درجه نبوت هستند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم عالمان دینی را نزدیک‌ترین اشخاص به درجه نبوت دانست و گفت: حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) همواره به بزرگی و عظمت از عالمان دینی یاد کرده‌اند.

عالمان دینی نزدیک‌ترین افراد به درجه نبوت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حسین گنجی در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی از علمای برجسته شهرستان دامغان که دوشنبه شب در مسجد المهدی(عج) قم برگزار شد اظهار کرد: قرآن کریم در آیاتی چند، عظمت علم و عالم را مورد توجه قرار داده زیرا عالمان دینی علاوه بر اینکه در مسیر حق حرکت می‌کنند مردم را نیز با معارف الهی آشنا می‌کنند.

وی افزود: مقام حضرت محمد(ص) را نمی‌توان با انسان‌های عادی مقایسه کرد؛ به همین ترتیب عالمان دینی هم نسبت به افراد عابد چنین مرتبه‌ای دارند و در مقایسه با آنها افضل هستند. 

جایگاه ویژه اهل علم و جهاد در نزد خداوند

استاد حوزه علمیه قم عالمان دینی را نزدیک‌ترین اشخاص به درجه نبوت دانست و خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) همواره به بزرگی و عظمت از عالمان دینی یاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: اهل علم و جهاد جایگاه ویژه در نزد خداوند دارند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی به عنوان یکی از اهل علم و فرزند او نیز به عنوان اهل جهاد از چنین اشخاصی به شمار می‌روند.

گنجی با بیان اینکه هدایت‌گری مهم‌ترین کار انبیای الهی بوده است گفت: اهل علم و دانش و عالمان دینی مکتب پیامبران خدا را احیا می‌کنند و از طریق پیروی صحیح از آن بزرگواران به هدایت افراد جامعه مشغول می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم هدایت‌گری را از جمله امور مهم اجتماعی دانست و افزود: بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) ایشان خطاب به حضرت علی(ع) می‌فرمایند «اگر یک نفر را هدایت کنی، ثوابش از هر آنچه که خورشید بر آن می‌تابد بیشتر است». 

مرحوم شاهچراغی مصداق بارز «عاش سعیدا و مات سعیدا» بود

وی بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی مصداق بارز عاش سعیدا و مات سعیدا بود و امروز همه به نیکی از وی یاد می‌کنند زیرا عالم تربیت شده بود و می‌توانست دیگران را نیز به خوبی تربیت کند.

گنجی با تاکید بر ایجاد رابطه‌هایی که انسان را به یاد خدا می‌اندازد گفت: رفتار و گفتار مرحوم شاهچراغی این ویژگی را داشت و بسیاری از مردم را در مسیر حق قرار داد.

استاد حوزه علمیه قم سابقه مبارزاتی مرحوم شاهچراغی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شجاعت مثال‌زدنی او در دوران ستم‌شاهی زبان زد خاص و عام بود و خانه او پناهگاهی برای انقلابی‌ها و مبارزان به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول